فرمانده سپاه «بیت‌المقدس» استان کردستان:

مداحان باید هنرمندانه به روشنگری مردم بپردازند/ به‌هیچ عنوان نباید به مبانی اهل سنت توهین شود

«محمدحسین رجبی» گفت: توسعه‌ فکری، تبیین و ایجاد روشنگری در بین آحاد جامعه، بسیار ضرورت دارد و نباید منتظر بخش‌نامه و کار سازمانی بود، بلکه هر کس باید به اندازه‌ توانش به تبیین و روشن‌گری مردم بپردازد و مداحان نیز هنرمندانه باید این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۳۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 09September 2018

مداحان باید هنرمندانه به روشنگری مردم بپردازند/ به‌هیچ عنوان نباید به مبانی اهل سنت توهین شودبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سردار «محمدحسین رجبی» فرمانده سپاه «بیت‌المقدس» استان کردستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در کارگاه آموزشی بسیج مداحان، اظهار داشت: رسالت پیامبران الهی بیان حقایق احکام الهی و احکام دین بود که عده‌ای آن را با جان و دل می‌پذیرفتند و حتی جان‌شان را در راه دین اهدا می‌کردند و عده‌ای هم همواره سرپیچی و مخالفت می‌کردند و پیامبران برای این عده هم به تبیین دین می‌پرداختند؛ لذا هر اتفاق بدی که در یک جامعه رخ می‌دهد، نشانه‌ ناآگاهی، عدم شناخت و نادانی و جهالت است.

وی افزود: در زمانی که لازم بود کردستان هم توسعه پیدا کند، متاسفانه عده‌ای از روی بی‌اطلاعی و ناآگاهی و جهالت به سمت ضدانقلاب رفتند؛ چرا که هنر دشمن این بود که در اوایل دوران جنگ، گروه‌سازی کرد و متأسفانه جوانان به سمت «عَلَمِ باطل» رفتند و گرفتار دشمن شدند.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به واسطه حضور گروهک‌های ضدانقلاب که همواره درصدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام بودند، روند توسعه با مشکلات و چالش‌های جدّی مواجه بود.

وی با یادآوری تهدیدات تجزیه‌طلبی دشمنان در ایران و استمرار آن، گفت: تشکیل گروهک‌های ضدانقلاب، همواره جزو سیاست‌های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی افزود: توسعه‌ فکری، تبیین و ایجاد روشنگری در بین آحاد جامعه، بسیار ضرورت دارد و نباید منتظر بخش‌نامه و کار سازمانی بود، بلکه هر کس باید به اندازه‌ توانش به تبیین و روشن‌گری مردم بپردازد و مداحان نیز هنرمندانه باید این کار را انجام دهند.

به گفته‌ فرمانده‌ سپاه «بیت‌المقدس» کردستان، کردستانی‌ها مظهر عشق به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند و ریشه همه ما مسلمانان دین و اهل بیت (ع) است و وجود اختلافات جزئی نمی‌تواند ما را از هم جدا کند.

وی افزود: شاید دشمنان سعی دارند فضا را برای شیعه و سنی و قومیت‌ها، ناسالم و تهدیدآمیز علیه همدیگر تبدیل کنند، اما در بین شیعه و سنی، یک حقیقت سالم است.

سردار رجبی با اشاره به این‌که دشمنان همواره با استفاده از روش‌های گوناگون می‌خواهند که جوانان ما را از راه راست منحرف کنند، خاطرنشان کرد: اقدامات ما باید مقابله‌ای، هنرمندانه، واقعی، اما تهاجمی باشد تا بتواند تاثیر آن را نشان دهد.

وی با بیان این‌که مردم کُردستان عاشق اهل بیت (ع) هستند و در اکثر برنامه‌ها خصوصا در ماه محرم به‌خوبی آن را نشان داده‌اند، یادآور شد: به‌هیچ عنوان نباید به مبانی اهل سنت توهین شود؛ بلکه باید وحدت‌رویه در دستور کار قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود در ادامه این همایش، از نرم‌افزار شهدای استان کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس، رئیس بسیج مداحان کشور و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار