مدیر مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

مراسم رونمایی از سنگ یادبود شهید «محمد زراست‌وند» در اراک برگزار می‌شود

«علی‌اکبر فراهانی» گفت: مراسم بزرگداشت و رونمایی از سنگ یادبود شهید «محمد زراست‌وند» ۲۲ شهریور ماه در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ - 10September 2018

مراسم رونمایی سنگ یادبود شهید محمد زراست وند در اراک برگزار می شود«علی‌اکبر فراهانی» مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به ویژگی‌های شاخص و بارز شهید «محمد زراست‌وند»، اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائلی که آن شهید را می‌آزرد، عدم اجرای عدل و قسط و وجود برخی از منکرات در جامعه بود و هیچ‌گاه در برابر ناروایی‌ها و تبعیض‌ها آرامش نداشت.

وی افزود: این شهید والامقام از مؤسسین اصلی سپاه اراک و همین‌طور عضو شورای فرماندهی سپاه بود.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: شهید «زراست‌وند» در وصیت‌نامه خود تأکید کرده بود که پس از شهادتش، پیکر وی در گلزار شهدای «شیخان» قم و در جوار حرم حضرت معصومه (س) تدفین شود.

فراهانی با اشاره به سنگ یادبود شهید «زراست‌وند» در گلزار شهدای اراک، گفت: از آن‌جایی که جالی خالی مزار این شهید سبک‌بال در گلزار شهدای شهر اراک احساس می‌شد، از این رو سنگ یادبودی در جوار شهدای شهر اراک و سایر همرزمانش برای وی ایجاد شد.

وی با بیان این‌که سنگ یادبود شهید «زراست‌وند» در اراک رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این مراسم روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه از ساعت ۱۷:۳۰ در یادمان اصحاب شهدای آرامستان اراک برگزار می‌شود و جمعی از همرزمان این شهید والامقام  به بیان خاطرات پرداخته و «عبدالله زراست‌وند» برادر شهید نیز ابعاد اخلاقی و خصوصیات ویژه این شهید والامقام را تشریح می‌کند.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خاظرنشان کرد: شهید «زراست‌وند» در تاریخ نهم آذرماه سال ۱۳۶۰ هنگام عملیات شناسایی در منطقه تحت نفوذ دشمن، به آرزوی زیبای خود رسید و نزدیک به یک ماه پیکرش در منطقه بر روی زمین ماند و پس از آزادی آن مناطق، پیکرش به وطن بازگشت و پس از انجام مراسم تدفین به شهر «قم» منتقل و بنا بر وصیت شهید در جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار