دلخوش اباتری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تحریم علت اصلی مشکلات اقتصادی نیست/ مسوولان خود را مبرا نکنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که برخی مسوولان کوتاهی و غفلت از انجام وظایفشان که منجر به بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور شده را به اقدامات آمریکایی‌ها پیوند زده و خود را از هرگونه تقصیری در ایجاد مشکلات به وجود آمده مبرا می‌دانند.
کد خبر: ۳۰۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ - 09September 2018

/«سیدکاظم دلخوش اباتری» عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: اعمال تحریم‌های آمریکا از یک طرف و ضعف مدیریتی برخی از مسوولان به ویژه در حوزه اقتصاد باعث به وجود آمدن معضلات اقتصادی کنونی کشور شده است.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تمام توجه خود را به تخریب اقتصاد ما معطوف کرده‌اند، افزود: مهم‌ترین دلیلی که دشمنان، اقتصاد ما را مورد هدف قرار داده‌اند تا بتوانند از این طریق خواسته‌های خود را عملی کنند، ضعف و ناتوانی آنها در مقابل قدرت و توان نظامی کشور ماست؛ البته تجربه نشان داده که کشورمان هرگاه در مقابل دشمنی و توطئه‌های دشمنان قرار گرفته، توانسته پیروز میدان باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تمام مشکلات جاری کشور را به بیگانگان گره زد، ما منکر دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی نیستیم اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که برخی مسوولان کوتاهی و غفلت از انجام وظایفشان که منجر به بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور شده را به اقدامات آمریکایی‌ها پیوند زده و خود را از هرگونه قصور و تقصیری در ایجاد مشکلات به وجود آمده مبرا می‌دانند.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به نقش بانک مرکزی در کاهش مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح بانک مرکزی مانع از فشار اقتصادی به مردم می‌شود؛ لذا می‌طلبد که مسوولان مربوطه بیش از هر زمان دیگری نسبت به این موضوع توجه ویژه داشه باشند.

وی با توجه به جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی گفت: در شرایط کنونی علاوه بر دولت و مردم باید بخش‌های نیمه دولتی و خصوصی به میدان آمده و با تمام توان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش کنند.

دلخوش با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص «سامانه نیما» تصریح کرد: با توجه به منابع و مصارف ارزی، اگر صادرکنندگان ارزهای خود را در اختیار سامانه نیما قرار دهند، بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثبات قیمت در بازارهای داخلی خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های سامانه نیما گفت: باید فعالیت‌های صادرکنندگان در این سامانه مورد نظارت مسوولان اجرایی کشور قرار گیرد؛ چراکه اگر صادرکنندگان میزان فعالیت‌های خود را در این سامانه به ثبت برسانند هرج و مرز در بازار ارز به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار