دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«بصره»؛ کانون نفاق کشور‌های غربی و عربی

کشور‌های غربی و عربی، سعی کردند در مساله پایبندی به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، زمینه گسست میان ایران و عراق را پایه‌ریزی کنند؛ اما به دلیل فهم مشترک دولت‌مردان ایران و عراق، از این اقدام‌شان نا امید شدند و برنامه دیگری را در دستور کار خود قرار دادند.
کد خبر: ۳۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ - 10September 2018

«بصره» کانون نفاق و توطئه کشور‌های غربی و عربیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حدود 2 ماه است که شهروندان بصره با حضور در خیابان‌ها اعتراضات گسترده‌ای را نسبت به ارائه خدمات دولتی و بهبود شرایط معیشتی خود آغاز کرده‌اند. حال اعتراضات اخیر شهروندان بصره که شهرشان رتبه دوم بزرگ‌ترین شهر عراق و مهم‌ترین استان این کشور از نظر منابع زیرزمینی قلمداد می‌شود، با اتفاقی عجیب و غیرطبیعی مواجه شد که در بحبوحه این اعتراضات، کنسولگری ایران در این شهر نیز به آتش کشیده شد.

هیچ شکی در این امر نیست که این اعتراضات مردمی عراق خواسته به حق آن‌هاست و فقط به دنبال رسیدگی بهتر به اوضاع نابسامان شهرشان هستند؛ زیرا منبع اصلی درآمد دولت عراق از این استان محقق می‌شود، اما به خشونت و خرابکاری کشیده شدن این اعتراضات را نمی‌توان پدیده‌ای طبیعی دانست. بدون هیچ ظن و گمانی دست داشتن اراده خارجی بر تاثیرگذاری تظاهرات مسالمت‌آمیز امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

حمله به کنسولگری ایران در بصره را نباید اتفاقی ناگهانی و لحظه‌ای ارزیابی کرد، بلکه برای روشن شدن نقاط تاریک این مساله ضروری است که فضای رسانه‌ای وابسته به سازمان‌های امنیتی آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی و سعودی را طی یک هفته گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

طی این مدت اخیر، رسانه‌های وابسته به کشور‌های غربی، تبلیغات گسترده‌ای را در راستای سفر عراقی‌ها به شهر‌های ایران مخصوصا مشهد مقدس به راه انداختند و در نهایت با ایجاد مسائلی بی‌اساس و واهی، شهروندان ایرانی را برای حمله‌ور شدن به مسافران عراقی تشویق کردند. در ادامه با ساخت کلیپ‌های معنادار و نمایشی از حمله شهروندان ایرانی به مسافران عراقی تهیه و در حجمی گسترده در شبکه‌های اجتماعی عراقی و ایرانی منتشر کردند.

در ادامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تلاش سازمان‌های جاسوسی غربی و عربی و تبلیغات رسانه‌ای آن‌ها برای فراهم کردن زمینه کینه و نفرت میان ملت‌های ایران و عراق بیشتر و بیشتر شد و در نهایت نیز عاملان و نیرو‌های دست نشانده این سازمان‌های جاسوسی به کنسول‌گری ایران حمله کردند و با تبلیغات گسترده، کلیپ‌های کوتاهی از این اقدام برنامه‌ریزی شده را منتشر کردند.

در حقیقت، سازمان‌های جاسوسی غربی - عربی، به این موضوع پی بردند که میان ایران و عراق پیوندی ناگسستنی با یکدیگر وجود دارد، در ابتدا تلاش کردند در مساله پایبندی به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، زمینه انشقاق و گسست را میان 2 کشور ایجاد کنند، اما پس از نا امید شدن در رسیدن به این هدف، به دلیل فهم مشترک دولت‌مردان ایران و عراق، برنامه دیگری را در دستور کار خود قرار دادند که آن‌هم ایجاد گسست و تفرقه میان شهروندان یا ملت 2 کشور است.

با تجمیع تمامی شواهد به این نتیجه می‌رسیم که معدود اشخاصی که به کنسولگری ایران در بصره حمله‌ور شدند، توسط فرماندهان سازمان‌های جاسوسی عربی - غربی مدیریت شده‌اند و افرادی هم که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای و دروغ‌های بزرگ فضای مجازی قرار گرفته بودند، ناخواسته به این عرصه کشانده شده بودند. در نهایت می‌توان به این نکته تاکید کرد که حمله به کنسولگری ایران در بصره نقشه دشمنان محور مقاومت برای ایجاد تفرقه میان ملت‌های ایران و عراق است که نباید از این موارد به صورت اجمالی گذر کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها