دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس خبر داد؛

رشد ۷۵ درصدی آثار در هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به آمار، از رشد ۷۵ درصدی آثار در این دوره از جایزه نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ - 09September 2018

رشد ۷۵ درصدی آثار در هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس/ اثر شاخص معرفی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدقاسم فروغی» دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس، از رشد ۷۵ درصدی آثار در این دوره از جایزه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تا به امروز حدود سه هزار اثر جمع‌آوری شده است که نشان می‌دهد نسبت به دوره گذشته رشد ۷۵ درصدی داشته‌ایم.

وی در ادامه به برخی از گروه‌ها اشاره و بیان کرد: در گروه مستند شاهد رشد سه برابری آثار نسبت به دوره گذشته بودیم، سال گذشته در این بخش ۴۵۱ اثر ارسال و امسال ۱۳۷۱ اثر ارسال شده است. اما در مقابل در برخی گروه‌ها هم افت را شاهد بودیم و نسبت به سال گذشته آثار کمتری گردآوری شد.

فروغی در ادامه ضن تاکید بر اینکه در گروه تاریخ شفاهی، ادبیات کودک و نوجوان و پژوهش‌های نظامی ـ سیاسی متاسفانه با کاهش آثار مواجه شدیم، افزود: داوری‌ها در حال انجام است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و احتمالا مراسم پایانی در پائیز سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس به انتخاب اثر شاخص در این دوره هم اشاره و با بیان اینکه مشارکت بییشتر استان‌ها را در برنامه‌ها قرار دادیم تا از ظرفیت و امکانات آنها هم استفاده کنیم، تصریح کرد: ما در این دوره شاهد رقابت استانی هم خواهیم بود، بنابراین در بخش مستند، خاطره، شعر و داستان استان‌ها انتخاب‌های خود را خواهند داشت و آثار برتر استانی وارد بخش ملی خواهد شد. در این مسیر دو نوع داوری صورت می‌گیرد و حداقل در هر موضوع دو اثر در رقابت استانی هر بخش خواهند بود.

انتهای پیام/ 161  

نظر شما
پربیننده ها