تحلیل‌گر مسائل راهبردی:

اروپایی‌ها برای در مخمصه قرار دادن ایران همراه آمریکا هستند

«منوچهر محمدی» گفت: اروپایی‌ها هم برای در مخمصه قرار دادن ایران همراه آمریکا هستند و صحبت جدا شدن آن‌ها از آمریکا حرف احمقانه‌ای است.
کد خبر: ۳۰۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ - 09September 2018

اروپایی‌ها برای در مخمصه قرار دادن ایران همراه آمریکا هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نخستین همایش علمی بررسی و تحلیل دستاورد‌های انقلاب اسلامی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، امروز (یکشنبه) در یاسوج برگزار شد.

«منوچهر محمدی» کارشناس مسائل سیاسی و تحلیل‌گر مسائل راهبردی، در این همایش با بیان این‌که دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته، چهار جنگ تمام عیار سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی را جلوی پای جمهوری اسلامی گذاشته‌اند، اظهار داشت: آخرین مرحله‌ای که دشمن طراحی کرده، جنگ اقتصادی است و اگر دشمن در این جنگ شکست بخورد، همان‌طور که خودشان هم اذعان کرده‌اند، فروپاشی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ قطعی است.

وی به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: انقلاب ما انقلابی جهانی بود، اما در سطح ملی هم دستاورد‌های بزرگی داشت از جمله این‌که بعد از ۳۰۰ سال که می‌گفتند حکومت دینی نمی‌تواند از عهده حکومت‌داری برآید، توانست فرضیه موفقیت حکومت دینی را اثبات کند.

این تحلیل‌گر مسائل راهبردی گفت: بعد از ۴۰ سال به جرأت می‌گوییم که توانستیم ۲ شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را محقق کرده و با صدای بلند فریاد بزنیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

محمدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نشان داد که آزادی و مردم‌سالاری می‌تواند در هر شرایطی وجود داشته باشد، به‌طوری‌که حتی در جنگ هم وقفه‌ای در برگزاری انتخابات صورت نمی‌گرفت، عنوان کرد: تفاوت آزادی در ایران و غرب این است که مردم آن‌ها به راحتی می‌توانند در کافه‌ها مشروب بخورند، اما در حوزه سیاسی حق انتخاب ندارند و تنها باید از بین ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، یکی را انتخاب کنند.

وی به جنگ هشت ساله ایران با رژیم بعثی عراق اشاره داشت و بیان کرد: در جنگ با صدام، دست ما خالی نبود، قدرت لایزال الهی اولین اسلحه بود و بعد تکیه بر مردم و پیروی از ولایت فقیه و نترسیدن از مرگ و سازش‌ناپذیری، از جمله منابع قدرت جدیدی بود که کسی تا آن موقع از آن‌ها استفاده نکرده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که در جامعه ولایی مردم در رأس قرار داشته و نخبگان در پایین دست مردم هستند، گفت: نخبگان تا زمانی مشروعیت دارند که در درون جامعه ولایی حرکت کنند و به‌محض این‌که مشکل پیدا کنند از جامعه ولایی اخراج می‌شوند و نمونه آن «بنی‌صدر» است که مجبور شد چادر زنانه به سر کرده و فرار کند.

محمدی بیان کرد: جهانی شدن بسیج از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران بود که نمونه آن «حشد‌الشعبی» در عراق، «دفاع وطنی» در سوریه، «حزب‌الله» در لبنان و «انصارالله» در یمن است و همین امر بود که سبب شکست آمریکایی‌ها در «لبنان»، «عراق»، «سوریه» و «یمن» شد.

وی ابراز کرد: صحبت جدا شدن اروپا از آمریکا حرف احمقانه‌ای است و اروپایی‌ها هم برای در مخمصه قرار دادن ایران همراه آمریکا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار