اعزام تفنگداران دریایی آمریکایی به سوریه، پیامی قاطع به روسیه است

فاکس نیوز به نقل از دو مقام آگاه اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکایی در یک رزمایش نظامی با گلوله‌های جنگی در جنوب شرقی سوریه شرکت کردند.
کد خبر: ۳۰۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 09September 2018

فاکس نیوز: اعزام تفنگداران دریایی آمریکایی به سوریه، پیامی قاطع به روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دو مقام آگاه وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند پنتاگون بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی خود را با هواپیما به جنوب شرقی سوریه اعزام کرده است و آنها در یک رزمایش نظامی با گلوله‌های جنگی شرکت کردند. این نیرو‌های اعزامی در حملات هوایی در مناطق بیابانی جنوب سوریه و با حمایت آتش توپخانه حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، منابع آگاه افزودند این اقدام وزارت دفاع آمریکا پیامی قاطع به روسیه شمرده می‌شود، مبنی بر اینکه این کشور باید از اعزام نیرو‌های خود به منطقه ممنوعه نزدیک یک قرارگاه نظامی آمریکا خودداری کند.

این اقدام وزارت دفاع آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که مقامات عالی ایران، روسیه و ترکیه روز جمعه در تهران دیدار کردند تا در خصوص گام‌های بعدی خود در جریان جنگ‌های داخلی سوریه تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش ها، تفنگداران دریایی با استفاده از بالگرد‌های تهاجمی به پایگاه نظامی التنف در استان حمص سوریه اعزام شدند. این منطقه در مرز عراق قرار دارد. این رزمایش‌ها شامل حملات هوایی تحت حمایت آتش توپخانه است.

«ویلیام اربن»، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره مدعی شد: نیرو‌های ما توانایی خود را برای اعزام سریع، حمله به اهداف تعیین شده با استفاده از اقدام منسجم نیرو‌های هوایی و زمینی، و همچنین خروج سریع نیرو‌ها از منطقه خطر، به نمایش می‌گذارند. 

سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین تاکید کرد آمریکا به دنبال جنگیدن با روس ها، دولت سوریه یا هر گروهی که ممکن است از سوریه حمایت به عمل بیاورد، نیست. 

وی افزود: آمریکا در جریان تلاش‌های خود برای نابود کردن داعش، به هیچ گونه کمکی نیاز ندارد. 

این رزمایش پس از آن آغاز شد که ارتش آمریکا گزارش داد مسکو، دو مورد هشدار در این خصوص صادر کرده است که تصمیم دارد عملیاتی را علیه معارضان مسلح در منطقه انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها