تجلیل از 15 مداح و پژوهشگر خارجی در همایش پیرغلامان حسینی(ع)

معاون صدای رسانه ملی از برگزاری دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اهواز خبرداد و گفت: در این مراسم از ۱۵ مداح و پژوهشگر خارجی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ - 11October 2014

تجلیل از 15 مداح و پژوهشگر خارجی در همایش پیرغلامان حسینی(ع)

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست رسانهای دوازدهمین اجلاس بینالمللی تجلیل از پیرغلامان حسینی امروز شنبه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و محمد زاهدی دبیر اجلاس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

صوفی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: زمانی که نام محرم و روزهای عاشورا و تاسوعا به ذهن خطور میکند لاجرم با دو،سه پدیده مواجه میشویم که یکی از آنها مظلومیت و ظلم و ستم و فشار و تهدیدی است که در ایام عاشورا و در صحرای کربلا متوجه خاندان اهل بیت و امام حسین (ع) شده است. ویژگیهای شهادت، ایثار، فداکاری، خودباوری و اخلاص و بصیرت و ولایتپذیری نکات دیگر مهم انقلاب امام حسین (ع) بوده است.

صوفی با بیان اینکه در این بین نویسندگان و راویان بسیاری برای روایت عاشورا و تاسوعا وجود داشته است، گفت: یکی از گروهها گروههای مداحی و مدیحهسرایی بود که توانستند در طول بیش از 1400 سال فرهنگ و پیام عاشورا، خودباوری، ایثار  و شهادت را به مردم منتقل کنند و به همین خاطر است که هر روزی که میگذرد نور عاشورا پرفروغتر میشود و حضور مردم برای شرکت در این حماسه پرشورتر میشود.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین اجلاس بینالمللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تاریخ 23 و 24 مهرماه در خوزستان برگزار میشود. در این مراسم 22 کشور از جمله افغانستان، کویت، عمان، آلمان، عراق، کلمبیا، ترکیه، تایلند، تونس، آلبانی، نیجریه، چین، کشمیر، پاکستان، الجزایر، آذربایجان و لبنان حضور دارند که از آنها تجلیل میشود.

معاون صدای رسانه ملی افزود:  در این مراسم از افرادی که سالها در مدیحهسرایی، سخنرانی، مداحی، نویسندگی، هنرنمایی کردهاند تقدیر به عمل میآید.

صوفی در خصوص محل اجرای این مراسم گفت: به دلیل خدمات استان خوزستان در سالهای اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین خدمات این استان در سالهای دفاع مقدس تجلیل از پیرغلامان را در اهواز برگزار میکنیم.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این همایش روز چهارشنبه با حضور بیش از هزاران مداح و پیرغلامان سراسر کشور و جهان اسلام برگزار میشود و در کنار مداحان و پیرغلامان کشور بیش از 90 نفر مبلغان، نویسندگان و پژوهشگران جهان اسلام حضور دارند.

معاون صدای رسانه ملی اضافه کرد: در همایش امسال از سبک مرثیهسرایی صادق آهنگران، پیشکسوت این عرصه ثبت جهانی میشود تا بتوانیم این سبک را در این عرصه ترویج دهیم.

صوفی یادآور شد: مراسم بدرقه مداحان و پیرغلامان حسینی (ع) روز دوشنبه ساعت 11 صبح از مهدیه امام حسن مجتبی (ع) در خیابان آزادی آغاز میشود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها