سفر قریب الوقوع هیاتی از رهبران حماس به قاهره

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس از سفر قریب الوقوع هیأتی از این جنبش به قاهره برای بررسی اوضاع غزه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ - 10September 2018

سفر قریب الوقوع هیاتی از رهبران حماس به قاهرهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «موسی دودین» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: هیاتی از این جنبش به زودی برای بررسی مساله آشتی ملی و آرام‌سازی اوضاع در نوار غزه به قاهره سفر می‌کند.

وی در ادامه گفت: تماس‌ها با طرف مصری ادامه دارد و هیات‌های متعددی از جنبش حماس برای پیگیری مساله آشتی ملی و تلاش برای کاهش شدت محاصره غزه به قاهره سفر می‌کند.

دودین افزود: برخی طرف‌ها موضع منفی در قبال این مسائل داشتند و ملت فلسطین آن‌ها را محاکمه خواهد کرد؛ اما بهانه‌ای برای توقف آشتی ملی به دست آن‌ها نخواهد داد و این آشتی باید با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی محقق شود و ما همواره با آن‌ها در تماس هستیم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم و معتقدیم که هماهنگی و همکاری مقدس، روابطی است که با گروه‌های فلسطینی برقرار می‌شود و نه رژیم صهیونیستی.

دودین تصریح کرد: مصر و برخی طرف‌های دیگر برای آرام‌سازی اوضاع در نوار غزه تلاش می‌کنند و ما دوست نداریم جلوی هیچ‌گونه تلاشی در این زمینه را بگیریم؛ اما امیدمان به ملت و مقاومت فلسطین است.

روزنامه الحیات (چاپ لندن) روز گذشته نیز اعلام کرده بود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تهدید به توقف انتقال وجه به نوار غزه و مسئول دانستن طرف‌های خارجی در قبال جدایی احتمالی نوار غزه از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین، جلوی توافق آرام سازی اوضاع میان گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی را گرفت.

این روزنامه نوشت: عباس به طرف‌های عربی و بین‌المللی گفته بود که اجازه امضای توافق درباره بخشی از اراضی اشغالی فلسطین و یا میان یک گروه سیاسی و رژیم صهیونیستی را نخواهد داد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار