نماینده کلیمیان ایران در مجلس:

ارامنه و آشوری‌های عراق و سوریه ممنون سردار سلیمانی هستند

سیامک مره‌صدق گفت: ارامنه و آشوری‌های عراق و سوریه به خاطر دفاع از آن‌ها در برابر داعش، ممنون سپاه و به ویژه سردار سلیمانی هستند.
کد خبر: ۳۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ - 10September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت پارلمانی ایران در سفر به اروپا در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما در دیدار‌های خود با مقامات اروپایی بر این نکته تأکید کردیم که اروپا به عنوان یک طرف برجام موظف است به تعهدات خود پایبند باشد و این بهانه که شرکت‌های بازرگانی در اروپا خصوصی هستند و بر اساس منافع خودشان عمل می‌کنند از نظر ملت ایران به هیچ وجه قابل قبول و قابل توجیه نیست.

وی افزود: ما در دیدارهایمان به مقامات اروپایی گفتیم که ما در مذاکرات خود در قالب برجام با بازرگانان و تجار اروپایی طرف نبودیم، بلکه با سیاست‌مداران اروپا طرف قرارداد بودیم و آن‌ها موظف هستند تا شرایط لامز را برای اینکه ایران به حق طبیعی خود از برجام برسد فراهم کنند.

عضو هیأت پارلمانی ایران در سفر به اروپا اظهار داشت: هیأت ایرانی به این نکته اشاره داشت که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده، ولی طرف مقابل از انجام وظایف و تعهدات خود سر باز زده است و این باعث می‌شود که اگر ملت حس کند که برجام منافع‌شان را نمی‌تواند تأمین کند حق خروج از برجام را برای خود محفوظ می‌داند اینکه ما تاکنون به تعهداتمان در برجام پایبند بودیم به خاطر نجابت ملت ایران بوده است، اما ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که از نجابت و تعهد ما سوءاستفاده کند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: ما در دیدار‌های خود در این سفر بر این نکته تأکید داشتیم که ترامپ از همه دنیا در حال اخاذی است و متأسفانه اروپا و تعهدات اروپا را هم به گروگان گرفته است.

وی در پایان گفت: درحوزه مسائل منطقه‌ای نیز بر نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کردیم و عنوان کردیم حضور ایران در منطقه برای دفاع از مردم منطقه است و بهترین مثال حضور ایران در این باره و بحث مبارزه با تروریسم دفاع ایران از مردم منطقه در برابر داعش و به ویژه دفاع از ارامنه و آشوریان در عراق است و امروز تمامی ارامنه و آشوری‌های عراق و سوریه ممنون حمایت‌های سپاه و به ویژه سردار سلیمانی هستند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها