سردار کارگر در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت:

اولویت ما ایجاد پاتوق برای پیشکسوتان جهاد و مقاومت است/ با کار جهادی ۲ هزار عنوان کتاب از پیشکسوتان به چاپ رساندیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به ایجاد پاتوق‌های فرهنگی برای حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت گفت: با کار جهادی ۲ هزار عنوان کتاب طی سه سال گذشته از پیشکسوتان به چاپ رساندیم.
کد خبر: ۳۰۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ - 10September 2018

اولویت ما ایجاد پاتوق برای پیشکسوتان جهاد و مقاومت است/ با کار جهادی هفت هزار کتاب از پیشکسوتان به چاپ رساندیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دقایقی پیش در دومین آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، ضمن گرامی‌داشت ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اظهار داشت: از همه مسوولان بزرگوار و یارانی که در جبهه‌های خون و شهادت هم‌سنگرمان بودند، به خاطر حضور در این مراسم تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولین نکوداشت ملی پیشکسوتان از سال گذشته بنا به تدبیر سرلشکر باقری با مرکزیت تهران برگزار شد و امروز دومین نکوداشت را برگزار می‌کنیم. هم‌زمان با این مراسم نیز در سراسر کشور نکوداشت پیشکسوتان استان‌ها در حال برگزاری است که بنا بر فرامین رهبر معظم انقلاب که در سال ۱۳۹۶ فرمودند «در مورد پیشکسوتان حتما کارهای عاجلی انجام شود» صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: البته کارهای بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده است. ما از موسسات مردم‌نهاد که توسط پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده، حمایت می‌کنیم. موضوع این سازمان صرفا بازنشستگان نیست، بلکه بحث ما پیشکسوتان دفاع مقدس است.

سردار کارگر به افتتاح ۱۰ موزه جدید در ۱۰ استان کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵ موزه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. ما این موزه‌ها را در اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دادیم؛ چراکه مرکز و پاتوقی برای پیشکسوتان لازم بود.

وی تاکید کرد: پرداختن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان یکی از کارهای در دستور کار ماست که در حال انجام است. در طول ۲۰ سال گذشته، فقط ۷۰۰ عنوان کتاب در این عرصه چاپ شده بود؛ اما با یک کار جهادی ظرف مدت 3 سال توانستیم حدود دو هزار عنوان کتاب با کمک سایر دستگاه ها به چاپ برسانیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به لزوم اطلاع‌رسانی درباره تشییع شهدای گمنام در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: روز پنج‌شنبه مراسم تشییع ۱۳۵ شهید گمنام از دانشگاه تهران انجام خواهد شد که امیدواریم همه توفیق حضور در این مراسم را داشته باشند. این شهیدان روز دوشنبه ۲۶ شهریور در هشت استان کشور تشییع خواهند شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار