مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

رونمایی از چندین جلد کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس در لرستان/ یادواره شهدای زن برگزار می‌شود

«روح‌انگیز جهان‌افروز» گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، از چندین جلد کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس رونمایی و مسابقات کتاب‌خوانی ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 10September 2018

رونمایی از چندین جلد کتاب با موضوع  زن و دفاع مقدس، در لرستان«روح‌انگیز جهان‌افروز» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمنان ما تمام توان خود را به کار گرفته‌اند و با تبلیغات گسترده، سعی در بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی کشور، کمرنگ نشان دادن ارزش‌های انقلابی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین ملت ما دارند.

وی افزود: ملت مسلمان و انقلابی ما با پیروی از رهنمود‌های روشن‌گرانه مقام معظم رهبری، همواره پشتیبان انقلاب بوده و هستند به‌گونه‌ای که امسال عز‌م‌شان را جزم کرده‌اند که برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ۴۰ سالگی انقلاب را به نحو احسن و با شکوه‌تر از سال‌های گذشته، برگزار کنند.

جهان‌افروز با اشاره به تشکیل کمیته مشترک زنان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در این جلسه که با حضور مدیر‌کل امور بانوان استانداری، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، وظایف هر کدام از دستگاه‌های اجرایی درخصوص برگزاری با شکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ۴۰ سالگی انقلاب مشخص شد.

دبیر کمیته زنان بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مسابقات ورزشی، هنری، کتابخوانی، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، تجلیل از بانوان پیشکسوت ایثارگر و فعال در ستاد پشتیبانی جنگ، از جمله برنامه‌هایی است که به همت کمیته مشترک زنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی در ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای با زنان فعال در ستاد‌های پشتیبانی جنگ و تهیه و قرائت کتاب‌های صوتی با موضوع زن و دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز لرستان و نیز مدارس و مراکز آموزش عالی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته دفاع مقدس و ایام‌الله دهه فجر امسال است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان لرستان، با بیان این‌که جوانان ما تشنه شنیدن حقایق دوران دفاع مقدس هستند، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعر و خاطره خواهیم داشت که در طی آن علاوه بر اینک‌ه شاعران حوزه دفاع مقدس اشعار خود را می‌خوانند، زنان ایثارگر و فعال در دوران دفاع مقدس نیز به روایت‌گری و بازگویی خاطرات خود از آن ایام می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که وقتی ارزش‌ها در قالب هنر بیان شوند، قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند، افزود: در هفته دفاع مقدس و ایام دهه مبارکه فجر، علاوه بر آن‌که برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع زن و دفاع مقدس جزو برنامه‌های ماست، مسابقات نقاشی و هنر‌های تجسمی را نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون فرهنگی هنری مساجد استان، برگزار می‌کنیم.

دبیر کمیته زنان ستاد بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، از چندین جلد کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس در لرستان رونمایی می‌شود و همچنین مسابقات کتاب‌خوانی نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به بمباران‌های مکرر شهر‌های استان لرستان در دوران جنگ تحمیلی توسط هواپیما‌های رژیم بعثی، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی تعداد زیادی از زنان و دختران بی‌گناه در اثر بمباران‌های دشمن جان خود را ازدست دادند که در هفته دفاع مقدس به یاد این عزیزان، یادواره شهدای زن و شهدای دانش آموز استان در سطح پایگاه‌های بسیج و مدارس برگزار می‌شود.

 مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان لرستان در پایان به برگزاری جشنواره «لشکر فرشتگان» در اواخر مردادماه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تعمیق، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی و تجلیل و تکریم از مقام شامخ بانوان ایثارگر و فداکار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار