مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

تروریست‌ها در صورت تحرکات مجدد، با سیلی محکم‌تری روبه‌رو خواهند شد

سردار رسول سنایی‌راد گفت: عملیات سپاه علاوه بر تروریست‌ها، هشداری برای حامیان آنان هم بود که با وقاحت اجازه استفاده از اراضی خودشان را برای اقدامات خراب‌کارانه علیه ایران می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 10September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار رسول سنایی راد مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگویی با اشاره به شلیک موشک‌های سپاه به سمت محل استقرار تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته، ارتباطات ضد انقلاب سنتی تجزیه طلب در مناطق غربی کشور با برخی از کشور‌های بیگانه برای ایجاد اتحادی در جهت انجام عملیات خرابکارانه در کشور افزایش یافته بود، به طوری که در میان آنها مقامات حزب دموکرات با وقاحت زیاد با مقامات آمریکایی دیدار رسمی و علنی داشته و پس از آن اقدام به اجرای چند عملیات نفوذی و تروریستی در خاک کشور کردند که شلیک موشک‌های سپاه در واقع پاسخی دندان‌شکن به اقدامات خصمانه آنان بود.

وی با بیان اینکه آن‌ها تلاش می‌کردند در قالب یک سناریو بزرگتر و با همکاری و حمایت برخی رقبا و دشمنان منطقه‌ای ما مثل آل سعود و رژیم صهیونیستی اقدام به عملیات‌های تروریستی کنند، تصریح کرد: اقدام سپاه سیلی محکمی بر صورت آن‌ها بود و اطلاعات منتشر شده از رسانه‌ها هم بیانگر موفقیت این عملیات بوده است، همچنانکه اسامی و تصاویر زخمی‌ها را شاهد بودیم، ولی از کشته شدگان و سرکردگان حرفی به میان نیامده و سرنوشت آن‌ها را پنهان می‌کنند.

سنایی با تاکید بر اینکه عملیات سپاه علاوه بر تروریست ها، هشداری برای حامیان آنان هم بود که با وقاحت اجازه استفاده از اراضی خودشان برای اقدامات خراب کارانه علیه ایران را می‌دهند، افزود: اگر دوباره تروریست‌ها دست از پا خطا کرده و تحرکاتی نشان دهند، این اولین و آخرین اقدام ما برای حفظ منافع ملی کشور نخواهد بود و با سیلی محکم‌تری رو به رو خواهند شد و آینده بستگی به رفتار خودشان دارد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تاکید کرد: آنچه مسلم است، اشراف اطلاعاتی کاملی بر فعالیت این گروهک‌ها وجود داشته و دارد، همچنان که قبل از شلیک، نقاط هدف به شکل دقیق توسط پهباد‌ها انتخاب شده بود و در حین انجام موشک باران هم با استفاده از امکانات پیشرفته پهبادی محل اصابت موشک‌ها رصد می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا زمان و شیوه انجام عملیات به گونه‌ای بوده که با در نظر گرفتن مناطق مسکونی اطراف کمترین آسیب به این مناطق وارد شود، ادامه داد: محل اصابت موشک‌ها به دفتر و مقر اصلی حزب بوده، محلی که معمولا محل تردد و کار اعضای مرکزی این گروهک‌ها است و این نشان می‌دهد که پهباد‌ها وظیفه رصد دقیق مناطق برخورد را به خوبی انجام دادند، همانطور که کوی سنجق به عنوان محل دقیق استقرار تروریست‌ها انتخاب شد.

سنایی با بیان اینکه امروز انواع پهباد‌های پیشرفته و مدرن در اختیار مجموعه دفاعی کشور است، گفت: در این عملیات تکیه اصلی بر موشک باران بوده و از پهباد‌ها برای رصد اطلاعاتی و مخابره تصاویر محل برخورد موشک‌ها استفاده شد.

وی با اشاره به شایعات مطرح شده مبنی بر پرتاب موشک‌ها از خاک کردستان عراق، گفت: آنچه مسلم است، پرتاب این موشک‌ها از خاک ایران انجام شده است، چرا که مسافت محل اصابت موشک‌ها با خاک کشورمان فاصله اندکی بود، ولی در عین حال امروز ما در موضوع برد و دقت موشک‌ها مشکلی نداریم و سپاه هم رسما تعداد موشک‌ها و محل اصابت آن‌ها را اعلام و مسئولیتش را به عهده گرفت.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره شلیک موشک‌های سپاه در گذشته به سمت تروریست‌های مستقر در سوریه تصریح کرد: نقطه مشترک این دو عملیات، پاسخ به اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها بوده که یکی تروریست‌های تکفیری و دیگری گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب بوده‌اند که هر 2 هم در کشور دیگری مورد هدف قرار گرفتند، ولی قطعا تفاوت‌هایی در نوع موشک‌های این دو عملیات وجود داشته است.

سنایی با اشاره به تهدید اسرائیل در روز‌های اخیر مبنی بر حمله به مواضع ایران در عراق، تاکید کرد: بخشی از این ادعا‌ها نوعی بلوف و قدرت نمایی برای افزایش روحیه تروریست‌هایی است که این روز‌ها در ادلب و در شرایط اضطرار و نگرانی به سر می‌برند و اینگونه ادعا‌ها از سوی رژیم صهیونیستی تنها وابستگی این گروهک‌ها به اسرائیل را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار