مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد؛

احداث ۲۹ یادمان شهدای گمنام در محور‌های عملیاتی استان کرمانشاه

سردار «مرادعلی محمدی» با اشاره به احداث ۲۹ یادمان شهدای گمنام در محور‌های عملیاتی استان کرمانشاه، گفت: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، ۳۰ میلیارد تومان برای احداث یادمان‌های عملیاتی اختصاص یافت که تاکنون کار احداث چندین یادمان را به اتمام رسانده‌ایم.
کد خبر: ۳۰۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ - 10September 2018

احداث ۲۹ یادمان شهدای گمنام در محور‌های عملیاتی استان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (دوشنبه) در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که همزمان با سراسر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان در سال ۹۲، اظهار داشت: این سازمان که زیرنظر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فعالیت می‌کند، طی این چند سال اقدامات مهمی را درحوزه‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» در ۵۰ واحد دانشگاهی استان طی ۱۰ سال گذشته، ادامه داد: ۸۷ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمانشاه طی این مدت به کار تدریس این واحد و آموزش ۴۳ هزار و ۴۲۶ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف پرداخته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین اعزام ۱۳۵۰ راوی دفاع مقدس به مناطق عملیاتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی به تلاش برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در راستای تدوین این تاریخ، تاکنون هزار ساعت مصاحبه با پیشکسوتان دفاع مقدس در استان انجام گرفته که حاصل آن تدوین ۱۰ کتاب بوده است.

سردار محمدی با بیان این‌که پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کرمانشاه در زمینه تألیف کتاب و مقالات دانشجویی نیز مشارکت و فعالیت‌هایی دارند، عنوان کرد: در این رابطه ۱۱۰ عنوان کتاب تألیف و در همایش مقالات دفاع مقدس که در تهران برگزار شد، از استان کرمانشاه برگزیدگانی نیز داشتیم.

به گفته این مسئول، نهضت جمع آوری خاطرات، اسناد و ثبت وقایع دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه شکل گرفته است.

وی ضمن تشریح دیگر فعالیت‌های این سازمان، از اقدام برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برای تدوین این دانش‌نامه، تاکنون ۱۲۰۰ مقاله را انتخاب و مورد تصویب قرار داده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دانش‌نامه در ۱۰ جلد و به‌عنوان یک سند ماندگار جنگ در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به احداث ۲۹ یادمان شهدای گمنام در محور‌های عملیاتی استان کرمانشاه، عنوان کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، ۳۰ میلیارد تومان برای احداث یادمان‌های عملیاتی اختصاص یافت که تاکنون کار احداث چندین یادمان را به اتمام رسانده‌ایم.

محمدی یادآور شد: کار احداث مراکز فرهنگی گیلانغرب و مرصاد به اتمام رسیده و کار موزه‌آرایی آن‌ها درحال انجام است. علاوه بر این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه نیز با مشارکت استانداری و سپاه در حال ساخت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار