طبق نتایج آخرین نظرسنجی ها؛

سخنان اوباما تاثیری بر مخالفت مردمی با حمله به سوریه ندارد

با وجود تلاش های اوباما برای کاهش مخالفت ها با مداخله در سوریه، همچنان 75 درصد از امریکایی ها مخالف مداخله نظامی در سوریه هستند.
کد خبر: ۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ - 14September 2013

سخنان اوباما تاثیری بر مخالفت مردمی با حمله به سوریه ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هر چند با مطرح شدن ابتکار روسیه و استقبال اولیه امریکا از آن از میزان تهدیدات نظامی این کشور علیه سوریه کاسته شد ولی در عین حال باراک اوباما و دیگر مقامات امریکایی در سخنرانی های خود تلاش داشته اند همچنان مداخله نظامی را به عنوان یک گزینه جدی علیه سوریه معرفی نمایند که با واکنش منفی مردمی همراه بوده است.

طبق نتایج نظرسنجی های انجام شده در چند روز اخیر سه چهارم از مردم امریکا تمایل دارند بحران سوریه از طریق دیپلماتیک حل شود و سخرانی سه شنبه گذشته اوباما هیچ تاثیری در اقناع مردم امریکا در موافقت با استفاده از گزینه نظامی توسط دولت این کشور علیه سوریه نداشته است.

طبق گزارشی از نظرسنجی های اجرا شده توسط رویترز و یک موسسه نظرسنجی فرانسوی، تنها 25 درصد از مردم امریکا موافق استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه می باشند و همانند نظرسنجی های هفته های گذشته موج مخالفت مردم امریکا با استفاده از گزینه نظامی و حمله به سوریه همچنان در حال افزایش است و این روند با مطرح شدن پیشنهاد روسیه در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه نیز تداوم دارد به گونه ای که احساسات ضدجنگ طلبانه در امریکا نیز گسترش یافته است.

گزارش رویترز همچنین اشاره می کند که یکی از علل اصلی مخالفت مردم امریکا با سیاست های جنگ طلبانه به مشکلات ناشی از دو جنگ افغانستان و عراق بر می گردد و توجیهات و سخنان کنونی مقامات امریکایی نیز در مورد ضرورت حمله به سوریه با متهم کردن دولت بشار اسد تاثیری در کسب موافقت افکار عمومی امریکا با مداخله نظامی در سوریه نداشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار