واکنش ولایتی به آتش زدن کنسولگری ایران در بصره

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به آتش زدن کنسولگری ایران در بصره واکنش نشان داد و گفت: شیطنت‌ عوامل آمریکایی در بصره نمی‌تواند در روابط ملت‌های ایران و عراق خللی ایجاد کند.
کد خبر: ۳۰۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 10September 2018

واکنش ولایتی به آتش زدن کنسولگری ایران در بصرهبه گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر و سکه یادبود نودمین سالروز تاسیس بانک ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش زدن کنسولگری ایران در بصره، اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی عراق با موفقیت برگزار شده است و هم‌اکنون احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی باهم متحد شده‌اند تا رئیس دولت جدید را انتخاب کنند؛ اما برخی سودجویان به دنبال مانع‌تراشی در روند تشکیل دولت جدید هستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از دموکراسی واقعی برگزار شده در عراق حمایت کرده و حمایت خواهد کرد. عوامل استکبار کنسولگری ایران را در بصره آتش می‌زنند تا این اقدام به حساب دولت عراق گذاشته شده و روابط این کشور با ایران تیره شود.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اکثر مقامات سیاسی و نظامی عراق آتش زدن کنسولگری ایران را به شدت محکوم کرده‌اند، افزود: شیطنت‌های اخیر عوامل آمریکایی در بصره و تبلیغات سوء و جهت‌دار آ‌ن‌ها علیه زائران عراقی در ایران و بلعکس موجب اختلاف بین ملت‌های ایران و عراق که نزدیک‌ترین رابط را دارند، نخواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار