سردار قاسمی:

جمهوری اسلامی بیدی نیست که با هر بادی بلرزد

فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: درخت انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و هنوز تنومند است و بیدی نیست که در برابر هر بادی بلرزد.
کد خبر: ۳۰۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 10September 2018

جمهوری اسلامی بیدی نیست که با هر بادی بلرزدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «رستم قاسمی» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در تالار اریکه آمل برگزار شد، اظهار داشت: استان مازندران در تاریخ ایران از برجستگی های خاصی برخوردار است.

وی با عنوان اینکه آمل در تمام ادوار گذشته به ویژه دوران انقلاب و دفاع مقدس تاریخ درخشانی دارد، گفت: همچنین در بحث دفاع از حرم اهل بیت با تقدیم تعداد شهدایی که داشته نشانگر ویژگی های منحصر به فرد این شهر است.

این مسئول به قیام اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: ابعاد مختلف قیام عاشورا درسی است برای ادامه زندگی بشریت.

سردار قاسمی با اظهار اینکه عاشورا تداوم دین ما است، شهادت و شهادت‌طلبی را ابعاد مقدس حادثه عاشورا دانست و اضافه کرد: از دیگر ابعاد قیام امام حسین (ع) مقاومت بود که در برابر همه زر و زور و ابزارهایی که در یک طرف قرار داشته و اباعبدالله با تعداد قلیلی از یاران خود به پیروزی رسید.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت ایام هفته دفاع مقدس، بیان داشت: پیشکسوتان کلمات کتاب دفاع مقدس هستند و هر کدام از آنها در انقلاب و دفاع مقدس جانفشانی کردند.

وی بر ضرورت قدرشناسی و حمایت از پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: برگزاری این همایش برای حفظ و کرامت کسانی است که در دفاع مقدس و انقلاب از جان گذشتند و فداکاری کردند.

فرمانده هست سال دفاع مقدس با عنوان اینکه کشور ما در ادوار گذشته جنگ های متعددی را پشت سر گذاشت که طی آن سرزمین‌هایی را از دست داده و نیز به دست آوردیم، افزود: مردم ایران از گذشته سلحشور بودند اما در دفاع مقدس اتفاق عجیبی افتاد که با رهبری حضرت امام خمینی، اتکاء، توان و اعتماد به مردم علی‌رغم شرایط ویژه‌ای که دشمن ایجاد کرد، به پیروزی رسید.

وی از دفاع مقدس به عنوان حادثه بزرگ تاریخ ایران یاد کرد و افزود: اقداماتی از قبیل چاپ کتاب و ساخت موزه که تاکنون صورت گرفت، کافی نبوده چرا که تک تک رزمندگان به تنهایی یک کتاب، سریال، فیلم و خاطره‌ای از جنگ هستند که باید قدر داشته شوند و برای تاریخ و آیندگان ثبت و ضبط شوند.

قاسمی به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: درخت انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و هنوز تنومند است؛ بیدی نیست که در برابر هر بادی بلرزد.

وی از مردم به عنوان پشتوانه های عظیم انقلاب یاد کرد و ادامه داد: دشمن در محاسبات خود نسبت به جمهوری اسلامی اشتباه کرده چرا که امروز قدرت جمهوری اسلامی در مولفه های متعدد سرآمد است.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس اقتدار منطقه‌ای را یکی از مولفه های قدرت عنوان کرد که جمهوری اسلامی به واسطه آن منحصر به فردترین کشورهاست.

رستمی قدرت دفاعی را یکی دیگر از مولفه ها عنوان کرد و افزود: شلیک موشک‌های اخیر به دشمن و اطلاعات دقیق منطقه‌ای نمونه‌ای از اینهاست.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به جنگ سوریه، بیان کرد: در جنگ سوریه، ایستادگی، فکر، مشاورت خوب، فرماندهی خوب باعث شد که تروریست‌ها نتوانند به اهداف‌شان برسند؛ این یعنی قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

سردار قاسمی مشکلات اقتصادی را یکی از حوادث امروز دانست که جمهوری اسلامی با آن مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن طی چهل سال تلاش نتوانست در جنگ نظامی کاری از پیش نبرد و با به راه انداختن جنگ اقتصادی می خواهد با به کار گرفتن ابزارهای خاص عرصه را بر مردم تنگ کند اما برای عبور از این جنگ باید پشت سر ولایت فقیه بایستیم تا این کشتی به ساحل برسد.

رستمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر ضرورت اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولین تاکید کرد و گفت: دشمن به این نتیجه رسید که تنها از این طریق می تواند جمهوری اسلامی را نابود کند که باید حواسمان جمع باشد نگذاریم به اهداف شوم خود برسد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن علی‌رغم فشارهایی که در ادوار گذشته به جمهوری اسلامی وارد کرد، ما در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب قرار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها