مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

پیشکسوتان دفاع مقدس اسناد زنده مظلومیت و شجاعت رزمندگان هستند

«علی واحد» گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس، اسناد زنده هشت سال حماسه دفاع مقدس و مظلومیت و شجاعت رزمندگان هستند.
کد خبر: ۳۰۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ - 10September 2018

پیشکسوتان دفاع مقدس اسناد زنده مظلومیت وشجاعت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان اردبیل، امروز (دوشنبه) در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) با حضور مسئولین استانی، فرماندهان انتظامی و نظامی و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان برگزار شد.

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل طی سخنانی در این مراسم، با بیان این‌که پیشکسوتان دفاع مقدس اسناد زنده هشت سال دفاع و مظلومیت و شجاعت هستند، آنان را الگوی سخت‌کوشی و کار و تلاش جهادی دانست و اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل همواره سعی دارد تا خاطرات این عزیزان را ثبت و ضبط کرده و در تاریخ ماندگار سازد.

وی با اشاره به این‌که نقش رزمندگان استان اردبیل در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است، افزود: اسناد مکتوب به سرعت در حال جمع‌آوری است و ۱۱۸۵ ساعت مصاحبه از ۹۰۵ نفر رزمنده دفاع مقدس به صورت تاریخ شفاهی جمع‌آوری شده و سالانه ۳۰ عنوان کتاب در راستای نشر معارف دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و انتشار می‌شود.

در ادامه این مراسم، «علی نواداد» معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در سخنان کوتاهی، بر استفاده از ظرفیت فرهنگی عظیم دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار «جلیل بابازاده قانع» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در بیاناتی، مردمی بودن فرماندهان دفاع مقدس و ولایت‌مدار بودن رزمندگان را از ویژگی‌های آن برشمرد و به بیان خاطرات کوتاهی از پیشکسوتان دفاع مقدس و سرداران و امیران شهید استان پرداخت.

خاطرنشان می‌شود در ادامه مراسم، هفت نفر از پیشکسوت دفاع مقدس از یگان‌های مختلف رزمی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها