مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان:

تاریخ شفاهی رزمندگان با محتوایی پربار باید به نسل آتی منتقل شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: باید آنچه در سینه شما ایثارگران وجود دارد، در قالب تاریخ شفاهی و مستندهای مختلف آماده شود تا بتوان با محتوای پربارتر آن را به نسل‌های فعلی و آینده منتقل کرد.
کد خبر: ۳۰۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ - 10September 2018

باید تاریخ شفاهی رزمندگان جنگ با محتوایی پربار به نسل آتی منتقل گرددبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، ظهر امروز سردار مجتبی شیروانیان در مراسم نکوداشت پیشکسوتان حماسه و مقاومت با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: از سال گذشته هفته دفاع مقدس با ماه محرم مقارن بود و تا چندین سال آینده هم همین منوال خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به برکت این ایام و با الگوگیری شهدا و ایثارگران از سیدالشهدا (ع) صلابت، دلاوری، ایثارگری و از خود گذشتگی آن‌ها را به نمایش بگذاریم و پاس بداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با تقدیر از نیروهای پیشکسوت ارتش، بسیج، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی و نیروی انتظامی گفت: مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان به صورت سراسری در کل استان‌ها برگزار می‌شود و اینجا محفلی است برای تجدید خاطره‌های افرادی که در دوران جنگ دوشادوش یکدیگر فعالیت می‌کردند.

وی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس اصفهان درحال تکمیل است و هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده و بخشی از محوطه آماده شده و فضاهای داخلی در دست تکمیل است. پس از سال‌های سال که کلنگ آن زده شده و بعد از گذشت 30 سال از پایان جنگ هنوز این مجموعه راه نیفتاده چرا که پشتیبانی و تعهداتی که دولت و مجموعه‌های مختلف داشتند، عملیاتی نشده است.

شیروانیان افزود: در تلاشیم فاز اول مجموعه که شامل 8 هزار متر زیربنا و فضاهای مختلف است، راه اندازی شود و محتوای موزه تهیه شود تا در برنامه‌های آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولیت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برعهده دارد، گفت: باید در موضوعات و مباحث مختلف مرتبط با جنگ کار شود و حضور شما و همکاری و همراهی شما با مجموعه می‌تواند در غنای محتوا کمک کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: باید آنچه در سینه شماست در قالب تاریخ شفاهی و مستندهای مختلف آماده شود تا بتوان با محتوای پربارتر آن را به نسل‌های فعلی و آینده منتقل کرد.

وی با اشاره به جمع آوری تاریخ شفاهی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تاریخ شفاهی از مجموعه‌های مختلف به صورت مصاحبه، تدوین و پیاده سازی می‌شود و از آن باید مستند تهیه شود که بخشی تهیه شده و بخشی در دست اقدام است.

شیروانیان با دعوت از فعالان و رزمندگان بازمانده از دوران جنگ تحمیلی برای بیان خاطراتشان از آن دوران تصریح کرد: دوستانی که مسئولیت داشتند و سوژه داشتند مراجعه کنند چراکه معتقدیم این مجموعه پاتوق رزمندگان است و باید ارتباط با آن‌ها حفظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار