آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در قم برگزار شد/ رونمایی از سامانه زیارت شهدای مدافع حرم

آیین نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و استاندار قم، ظهر امروز در سالن اجتماعات تالار امیران برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ - 10September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیین نکوداشت فرماندهان پیشکسوت و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا سیار فرماندار قم، رضا حافظی جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و رزمندگان یگان‌های نیرو‌های مسلح استان در دوران دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و قشر‌های مختلف بسیج برگزار شد.

آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در قم برگزار شد/ رونمایی از سامانه زیارت شهدای مدافع حرم

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، در ابتدای این آیین طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس را باید از خطر تحریف و فراموشی حفظ کرد و دایره مسئولیت نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از نگاه گروهی و سلیقه‌ای است.

«سیدمهدی صادقی» استاندار قم و رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز ابراز داشت: باید امروز همانند دوران هشت سال حماسه و ایثار در مقابل دشمن ید واحده باشیم و در برابر توطئه‌هایی که انسجام ملت را بر هم می‌زند، محکم و استوار بایستیم.

همچنین حجت الاسلام اقبالیون از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین در این آیین، لزوم حمایت قاطع از فرامین رهبری فرزانه نظام اسلامی و مقابله با دشمنان خارجی و داخلی و نفسانی را مورد تاکید قرار دادند.

سردار «حسین کاجی» راوی و پیشکسوت دفاع مقدس نیز نکاتی را پیرامون عزاداری ماه محرم و توسل به اهل بیت (ع) از زندگی شهیدان والامقام مهدی زین الدین، بوعایشه و حسن علی اکبری یادآور شد.

رونمایی از کتاب «آرام بی قرار» شرح زندگی و شهادت سردار شهید محمد بنیادی فرمانده تیپ حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷، برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر دفاع مقدس، رونمایی از سامانه آنلاین زیارت شهدای مدافع حرم استان قم، اجرای سرود و تواشیح گروه مدیحه سرایی قمر بنی هاشم (ع) و مرثیه سرایی علی مالکی نژاد در آستانه ماه محرم از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

همچنین در این آیین از عبدالحمید وکیلی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های قم و خانواده‌های معظم شهیدان محمد، علی و احمد جعفری نیا، محمد بنیادی، حسین دهقان، شکوریان فرد، حجت الاسلام شیخ شعاعی و خانواده پیشکسوت پشتیبانی جبهه و جنگ مرحوم حجت الاسلام سجادی با اهداء هدایایی تقدیر شد.

همایش قبلی نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در تالار امیران، دو سال قبل با حضور فعالان ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ برگزار شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها