مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم

عباس بایرامی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناجا، جهاد سازندگی، سپاه و کنگره شهدا، متولیان ثبت و ضبط آثار شهدا و رزمندگان استان هستند تا در کنار ۱۰۲ دستگاه دولتی، این مأموریت را به سرانجام برسانند.
کد خبر: ۳۰۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ - 11September 2018

برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس نیازمند همکاری دستگاههای استان هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، «عباس بایرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان، اظهار داشت: گیلان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۷۲ هزار رزمنده غیر سرباز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته است که تاکنون اسناد بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از این رزمندگان ثبت و ضبط شده و نسبت به آمار کشوری خوب بوده است، اما نسبت به آن‌چه باید برای نسل‌های آینده باقی بماند، اندک است.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناجا، جهاد سازندگی، سپاه و کنگره شهدا، مسئول ثبت و ضبط آثار شهدا و رزمندگان استان هستند که در کنار ۱۰۲ دستگاه دولتی استان، می‌بایست این مأموریت را به سرانجام برسانند و برای نسل‌های کنونی و آینده ماحصل رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان را به یادگار بگذارند.

بایرامی در ادامه به عزم و اراده رزمندگان استان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همین عزم و اراده‌های مصمم رزمندگان بود که جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند و در شرایط کنونی جامعه که دشمن از هر طرف به سمت کشور و نظام حمله‌ور شده است، ما نیازمند آن اراده‌ها و حضور‌های به موقع و حماسی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسی استان گیلان، یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل را احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دانست و بیان کرد: این اقدام مهم و اساسی حمایت همه‌جانبه مسئولین و دستگاه‌های استان را می‌طلبد که می‌بایست فاز اول آن را تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسانیم.

وی از آغاز تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس در گیلان خبر داد و گفت: قرار است پنج جلد دانش‌نامه دفاع مقدس استان گردآوری و تدوین شود، اما با توجه به ایثارگری‌های رزمندگان استان، اگر ۵۰ جلد از این دانش‌نامه نوشته شود، باز کم است.

خاطر نشان می‌شود، در پایان این مراسم سه تن از مداحان پیشکسوت دفاع مقدس گیلان در آستانه ماه محرم و یاد شهدای گران‌قدر به مداحی و نوحه‌سرایی پرداختند. همچنین از ۴۵ رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار