مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در انتقال مبانی دفاع مقدس نقش کلیدی دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید با بهره­‌مندی از سابقه درخشانی که این استان در سال­‌های دفاع مقدس داشته در انتقال فرهنگ و مبانی دفاع مقدس تلاش کنند.
کد خبر: ۳۰۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 11September 2018

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در انتقال مبانی دفاع مقدس نقش کلیدی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی در اجتماع پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در دفاع مقدس رزمندگان خراسانی به بچه‌­های امام رضا (ع) و فرستادگان رضا معروف بودند.

وی افزود: خراسان بزرگ در طول دفاع مقدس 23 هزار شهید را برای حفظ آرمان­‌های الهی و حفظ این سرزمین تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 486 نفر از این شهدا در رده فرمانده گردان به بالا بودند.

سردار نجاتی در ادامه با اشاره به حضور 14 رده و یگان از استان خراسان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین عملیات پیروز در دفاع مقدس که منجر به شکست حصر آبادان شد از افتخارات لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه (ع) است. آزادی بسیاری از شهرهای کردستان توسط لشکر ویژه شهدا صورت گرفت. ایستادگی و مقاومت رزمندگان دلاور خراسانی به فرماندهی شهید «حسن علیمردانی» در سال 1360 در «تنگه چزابه» و جلوگیری از پیشروی دشمن برای اشغال «بستان» برگ زرینی از افتخارات لشکر 21 امام رضا (ع) است. احداث پل «بعثت» در زیر آتش سنگین بمباران­‌های دشمن بر روی رودخانه «اروند» از شاهکارهای جهادسازندگی خراسان است. لشکر 5 نصر نیز به عنوان یکی از یگان­‌های خط شکن، پیش­‌قدم در پذیرش بسیاری از مأموریت‌های سخت و دشوار بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: خراسان با این سابقه درخشان، باید در انتقال فرهنگ و مبانی دفاع مقدس نیز خوش بدرخشد. پیشکسوتان دفاع مقدس در تحقق این مهم نقش مؤثری دارند. تا فرصت هست باید خاطرات و وقایع آن سال­‌های حماسه را به رشته تحریر در آورید تا ضمن بهره‌­مندی نسل­‌های آینده از این تاریخ درخشان، به عنوان سوژه­‌های ناب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که پذیرای بسیاری از زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) است، مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حال تدوین است و شما پیشکسوتان دفاع مقدس با اطلاعاتی که در ذهن و قلب خود دارید می‌­توانید در معرفی فرماندهان دفاع مقدس استان که باعث غنای این دایرة­المعارف می­‌شود اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی را یاری کنید.

نجاتی در پایان از پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان رضوی خواست با ارائه اسناد و تصاویر خود با موضوع دفاع مقدس پژوهشگران و محقیقین این حوزه را در معرفی هر چه بهتر این دوران یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار