فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

دغدغه‌ای به نام امنیت در خراسان شمالی نداریم/ مردم خواستار ایجاد تغییر در مدیریت‌ها هستند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی دغدغه‌‌ای به نام امنیت نداریم و مردم در شرایط موجود جامعه خواستار ایجاد تغییر در مدیریت‌ها هستند.
کد خبر: ۳۰۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ - 11September 2018

در خراسان شمالی دغدغه ای به نام امنیت نداریم/مردم خواستار ایجاد تغییر در مدیریت ها هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سردار «علیرضا مظاهری» فرمانده انتظامی خراسان شمالی در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس استان اظهار داشت: امنیت یکی از نیازهای اصلی کشور است و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی عبادی شکل نمی‌گیرد و خوشحال هستم در جمع افرادی قرار دارم که پیشگامان این هدف بودند.

وی با بیان اینکه عدم وجود امنیت در یک کشور باعث می‌شود آسیب اجتماعی، فساد، فحشا و حاشیه‌نشینی رشد کند، افزود: خراسان شمالی با فرهنگ خوب مردم، بیشترین امنیت را در مقایسه با سایر استان ها دارد و در سال گذشته جزو 3 استان کم جرم در کشور بودیم.

مظاهری دفاع مقدس را یک گنجینه تمام نشدنی دانست و گفت: هر چه در جهت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فعالیت کنیم کم است و جان فشانی و ایثارگری هایی را که امروز شاهد آن هستیم مربوط به دوران دفاع مقدس است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اضافه کرد: در خراسان شمالی دغدغه ای به نام امنیت نداریم تنها دغدغه‌ای که وجود دارد دغدغه فرهنگی و آسیب های اجتماعی است و خواهشی که از شما پیشکسوتان دارم این است که فرهنگ دفاع مقدس را بیشتر در بین مردم گسترش دهید.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 یک فتنه سیاسی رخ داد ولی فتنه سال گذشته یک فتنه اجتماعی بود؛ در ابتدا قشر آسیب‌پذیر به وضعیت اقتصادی اعتراض کردند و دشمن از این اعتراض مردم سوءاستفاده کرد و باعث ایجاد فتنه شد و در این جریان خراسان شمالی کمتر دچار آسیب شد.

مظاهری گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری فرمودند در سال 97 حوادثی بدتر از سال 96 را خواهیم داشت اما مهم این است که دشمن بتواند یا نتواند و خوشبختانه با کمک مردم تاکنون دشمن نتوانسته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان داشت: همانطور که در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی آمریکا و آل سعود و همه همراهانشان با کمک یکدیگر تلاش داشتند تا به کشور آسیب وارد کنند هم اکنون نیز همین هدف را دارند.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌‌های انجام شده بیشترین اعتماد، اعتماد به رهبری و نظام است و این اعتماد روزبه روز بیشتر می‌شود، نارضایتی‌ها و اعتراضاتی که اکنون در کشور وجود دارد نخواستن اسلام و جمهوری اسلامی نیست بلکه مردم خواستار ایجاد تغییر در مدیریت‌ها هستند. اعتماد مردم مهمترین سرمایه است و اگر این سرمایه از بین برود اتفاقات ناگواری رخ می دهد.

مظاهری با اشاره به اتفاقات رخ داده در سال جاری گفت: در این ایام در 42 شهر درگیری و در 90 شهر تنش ایجاد شد که با هوشیاری، اقتدار و حضور در صحنه مردم و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حوزه امنیت این اتفاقات کنترل شد و علت این اتفاقات نارضایی از وضعیت موجود کشور، فاصله طبقاتی، فسادهای اقتصادی، ناامیدی و کاهش اعتماد مردم بود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی رسالت پیشکسوتان را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان دانست و گفت: این فرهنگ به شدت مورد نیاز جامعه است زیرا تنها چیزی که دشمن را ناامید می کند همین دفاع مقدس است.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس را سرمایه ارزشمند در جامعه خواند و گفت: هر کسی قدر این پیشکسوتان را نداند آسیب می‌بیند و ما باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم و پیشکسوتان دفاع مقدس باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و نواقص مسئولان را به آن‌ها بگویند تا با کمک یکدیگر بتوانیم از وضعیت ایجاد شده رهایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار