مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 300 امامزاده مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره در 300 بقعه امامزاده‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ - 10September 2018
اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 300 امامزاده مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قالب سوگواره خبر داد و اظهار داشت: این طرح به همراه برنامه های شاخص دینی و مذهبی در 300 بقعه امامزاده استان برگزار می شود.

وی ضمن برشمردن اهداف این طرح، آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت ها به عزاداری‌ ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و موقوفات را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
 
این مسئول ادامه داد: برنامه های لبیک یا حسین (ع)، «احلی من العسل» ویژه دانش آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، برپایی نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با عنوان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از 19 شهریورماه در سه مرحله دهه اول، دهه دوم و دهه سوم محرم با برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می شود، افزود: این طرح از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش اجرا می شود.
 
حیدری با اشاره به وجود 14 هزار موقوفه در مازندران افزود: نیت 70 درصد موقوفات این استان، عزاداری و اطعام دهی در ایام محرم است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعزام 300 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان همزمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این مبلغان وظیفه پاسخگویی به شبهات مردم، سخنرانی در مراسم‌ عزاداری و بصیرت‌افزایی را بر عهده دارند.
 
وی اضافه کرد: هر چند تعدد موقوفات از جمله موارد خوشایند به شمار می رود اما فراوانی نیت واقف در یک مورد را باید با آگاهی سازی و شناساندن موارد جدید وقف معرفی کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها