معرفی کتاب؛

«خاکریز پنهان»

کد خبر: ۳۰۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ - 12September 2018

«خاکریز پنهان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، هر چند جنگ تحمیلی در مرداد 1367 و با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران پایان یافت. اما این جنگ به شکل دیگری تا چند سال بعد، در خاک عراق و علیه آزادگان ادامه داشت.

اسرای در بند عراق این‌بار در زندان‌های رژیم بعث از ایرانیت همه ایرانیان دفاع می‌کردند که حق این ایثار چندان که باید ادا نشد.

«خاکریز پنهان» که شامل خاطرات آزاده «محمد حاجی خلف» است، تا حدی این فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آزادگان را روشن می‌کند.

«خاکریز پنهان» در سه بخش شامل: «تولد تا جنگ»، «جبهه‌های جنگ» و «اسارت» به انضمام «عکس‌ها و اسناد»، «فهرست اعلام» و «فهرست منابع» تنظیم شده است.

نویسنده در پشگفتار «خاکریز پنهان» نوشته است: «در حالی ما از این سرمایه‌ها [اسرا] و نعمت‌های با ارزش غالفیم که کسانی در دل دشمن لب به اعتراف می‌گشایند و از اسرای مومن ایرانی به عنوان نماد و سمبل پاکی و ایمان برای گشایش مشکلاتشان استمداد می‌طلبند. کتاب حاضر تلاش می‌کند با صحبت‌های گرم یکی از آزادگان شما را بر سر سفره ایمان، ایثار، اخلاص، فداکاری، تلاش و کوشش و عبرت مهمان کند»

قسمتی از متن کتاب:

«وقتی این قضیه اتفاق افتاد [رحلت امام خمینی (ره)] موضوع بازگشت به ایران دیگر برای ما جالب نبود. به هم می‌گفتیم به کشوری که حضرت امام (ره) در آن نباشد، برویم چه بگوییم به کشور برگردیم و حضرت امام (ره) نباشد؟ تا قبل از این واقعه ما در تمام اعیاد با تک تک بچه‌های آسایشگاه مصاحفه می‌کردیم. دعای ما از ته دل این بود که ان‌شاءالله در جماران حضرت امام (ره) را دیدار کنیم. انگیزه‌ای که با آن زندگی کردیم حالا از دنیا رفت. اینکه برگردیم حضرت امام (ره) را نبینیم چه مزیتی دارد؟

با رحلت حضرت امام (ره) زندگی را پایان یافته می‌دانستیم. شنیدید که می‌گویند دنیا به آخر رسیده، در آن قضیه ما احساس می‌کردیم دنیا به آخر رسیده است.»

«خاکریز پنهان، خاطرات آزاده دکتر محمد حاجی خلف» در 649 مصور به کوشش «فرامرز نوروزی» و همکاری «سید حسن موسوی طیب» تدوین و توسط «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها