تشکیل جلسه هنرمندان انقلابی برای احیای فعالیت‌های خانه سرود انقلاب

اولین جلسه شورای موسیقی خانه سرود انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی انقلاب با هدف بررسی چشم اندازهای خانه سرود انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 11October 2014

تشکیل جلسه  هنرمندان انقلابی برای احیای فعالیت‌های خانه سرود انقلاب

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اولین جلسه شورای موسیقی خانه سرود انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی انقلاب با هدف بررسی چشم اندازهای خانه سرود انقلاب اسلامی برگزار شد.
 در این نشست که با حضور مجید منصوری مدیر جدید خانه سرود انقلاب اسلامی، محمد گلریز، سید محمد میرزمانی، هادی آرزم، علی رحیمیان، مجید منصوری و مجید اکبری بعد از مدت ها توقف در فعالیتهای این مجموعه، برگزار شد ضمن ارائه پیشینه ای از فعالیت ها؛ بایسته ها، ضرورت ها و چشم اندازهای خانه سرود انقلاب اسلامی و مسئولیت های شورای موسیقی  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارائه گزارشی از فعالیت های خانه سرود و ضرورت پرداختن به آموزش با عنایت به کاستی های موجود در این عرصه از دیگر مباحثی بود که در راستای آشنایی اساتید با سابقه فعالیت های خانه سرود توسط هادی آرزم ارائه شد. ارائه توضیحات مختصر پیرامون اولین دوره آموزشی و تاثیرات مطلوب آن در ارتقای سطح آگاهی مربیان سرود موضوع بعدی بود که توسط این هنرمند درجلسه یاد شده مطرح شد.

توجه به اهمیت تولید آثار فاخر، انجام پژوهش های بنیادین و توجه ویژه به نظر و رای کارشناسان و خبرگان متعهد این عرصه از نکات دیگری بود که توسط هادی آرزم در ابتدای جلسه مطرح شد.

این آهنگساز فعال موسیقی انقلاب و نواهای مذهبی ادامه داد: ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه موسیقی به ویژه سرود، استفاده از نظرات، انتقادات و تجربیات ارزشمند اساتید و پیشکسوتان این عرصه ، ساماندهی و برنامه ریزی منسجم درراستای بررسی آثار تولید شده توسط مربیان سرود و کارشناسی علمی این دست آثار را از وظایف و مسئولیت های شورای موسیقی خانه سرود انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی تعهد، سابقه و  تخصص اساتید مدعو در جلسه را  از دلایل مهم دعوت از هنرمندان برای شرکت در این جلسه ارزیابی کرد و گفت: محمد گلریز، همایون رحیمیان و سید محمد میرزمانی هنرمندانی هستند که از اول انقلاب با یکدیگر همکار و همگام بودند و خودشان منشا اثر و به نوعی صاحب سبک بودند به همین جهت ما از این دوستان خواهش کردیم که در این جلسه حضور پیدا کنند تا با نظرات ارزشمند خود خانه سرود را در راستای رسیدن به اهداف یاری کنند.

مجید منصوری مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی هم در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از روند فعالیت خانه سرود به تبیین و تشریح ضرورت پیشبرد فعالیت ها مبتنی بر مشورت با صاحب نظران و متخصصان پرداخت و به  سطح اطلاعات مربیان سرود کشور و آسیب شناسی سرود در کشور اشاره کرد.

کم توجهی به مقوله سرود در کشور، فقدان جایگاه قانونی وتعریف شده برای سرود و انزوا و دلخوری بسیاری از فعالان این عرصه از جمله مواردی بود که مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی از آنها به عنوان اساسی ترین مشکلات سرود در کشور قلمداد کرد.

وی آموزش و تولید آثار هنری ارزشمند را از وظایف و مسئولیت های اصلی خانه سرود خواند  و اظهار امیدواری کرد که با شرایط به وجود آمده و با حضور متعهدانه اساتید و همکاری آن ها بسیاری از مشکلات حل وفصل شود و گام های استوار در جهت ارتقای و کیفیت بخشی کار سرود محقق شود.

منصوری بیان کرد: ارزیابی های بنده نسبت به وضعیت سرود در کشور این است که مربیان ما که من هم یکی از آنها هستم در وضعیت متوسط است. که باید به تدریج با کمک اساتید، این وضعیت به خوب و بعد عالی ارتقا یابد و این نباید فقط یک شعار باشد. ما باید سرودی را که در برگیرنده ارزش ها و معنویات انقلاب است احیا کنیم.

مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی با بیان یک خاطره از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره توجه اندیشمندانه ایشان نسبت به سرودی که در خصوص حضرت ولی عصر خوانده شده به یکی از فرمایشات ایشان اشاره کرده و از قول ایشان گفت: «سرود یک وسیله تبلیغ بسیار خوب برای جوانان و نوجوانان است، سعی کنید مفاهیم سرود را مفاهیم غنی و برگرفته از آیات، روایات و مفاهیم عالی که در باب حضرت بقیه ا... وجود دارد قرار بدهید.»

منصوری در پایان این نشست درک هر چه بهتر، سرزندگی، حیات، پویایی، ارتقا و آموزش اصولی مربیان سراسر کشور را از اهداف اصلی خانه سرود دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار