گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از آیین رونمایی مجموعه فیلم های برگزیده دفاع مقدس

امیدواریم این مجموعه به دست مخاطب جهانی برسد/هنرمندان دفاع مقدس روحیات خود را به رزمندگان نزدیک کنند

آیین رونمایی از مجموعه ی برگزیده ی 30 فیلم دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان سینمایی و اهالی سینما و رسانه در محل موسسه ی رسانه های تصویری برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 11October 2014

امیدواریم این مجموعه به دست مخاطب جهانی برسد/هنرمندان دفاع مقدس روحیات خود را به رزمندگان نزدیک کنند

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس آیین رونمایی از مجموعه ی برگزیده ی 30 فیلم سینمایی دفاع مقدس با حضور دکتر حجت الله ایوبی و جمعی از اهالی سینما و فعالان رسانه در محل موسسه ی رسانه های تصویری برگزار شد.

این مراسم در سالن کنفرانس موسسه ی رسانه های تصویری برگزار شد. سالنی که در این نشست میزبان چهره هایی فعال در زمینه ی سینما و به خصوص سینمای دفاع مقدس و انقلاب شده بود.

رونمایی از این بسته ی سینمایی بهانه ای برای دور هم نشستن جمعی از فعالان قدیمی سینمای دفاع مقدس فراهم آورد و صحت این مدعا زمانی مشخص می شد که پس از حضور هر کدام از این افراد دوستان دیگر با چهره ای خندان و هیجان زده برای دیده بوسی اقدام می کردند.

حسین مسافر آستانه مدیر موسسه ی رسانه های تصویری نخستین کسی بود که با لیخند همیشگی اش پشت تریبون حاضر شد و گزارش خود از روند گرد هم آوردن این بسته را برای حاضران توضیح داد و از همکاری همه ی کسانی که در تهیه ی این مجموعه یاری رسان وی و همکارانش بوده اند قدردانی به عمل آورد.
مدیر موسسه ی رسانه های تصویری در بخشی از صحبت های خود گفت: امیدوارم روند تولید و ارائه ی اینگونه بسته ها ادامه داشته باشد.

در ادامه محمدرضا شرف الدین رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس و انقلاب که این روز ها در حال یاری رساندن به تیم برگزار کننده ی جشنواره فیلم مقاومت است در این نشست ارائه ی این چنین بسته هایی را در میان این هجمه ی فرهنگی به آر پی جی در دست جوانان فلسطینی تشبیه کرد و گفت: این کار ها اگر چه کوچک است اما بسیار اثر می گذارد.

این برنامه با سخنرانی کوتاه محمد خزایی دبیر جشنواره فیلم مقاومت ادامه پیدا کرد و خزایی در حالی که پس از حضور یافتن پشت تریبون از عدم میلش به سخنرانی به جهت کمبود زمان سخن گفت با اشاره به برگزاری هفته ی فیلم های جشنواره مقاومت که در کشور های مختلف در حال برگزاری است استقبال مردم کشور ها را از آثار سینمای مقاومت ایران قابل توجه دانست.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت همچنین بر جدی گرفتن دیپلماسی فرهنگی گفت: ما امیدواریم این مجموعه ها به دست مردم کشور های جهان برسد و آن ها مخاطب این آثار قرار گیرند.

اما شاید مهم ترین بخش این مراسم سخنرانی دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور بود. کسی که در سخنانش خود را به عنوان کسی که پیشنهاد چنین طرحی را عنوان کرده است معرفی نمود.

رئیس سازمان سینمایی که اتفاقاً به موقع و سر وقت خود را از ابتدای این مراسم رسانده بود در سخنانی به وجود آمدن این همگرایی و همدلی به واسطه ی یک فعالیت برای دفاع مقدس را شایسته و از برکات دفاع مقدس دانست.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تمام هنرمندان کشور علاقه مند هستند که آن حماسه آفرینی ها را روایت کنند در خصوص ویژگی هنرمندان فعال در زمینه دفاع مقدس گفت: کسانی که می خواهند برای دفاع مقدس هنر آفرینی کنند باید سعی کنند خود را به آن رزمندگان شبیه کنند.

ایوبی که تجربه ی رایزنی فرهنگی در اروپا را دارد تصور اینکه این گونه آثار در دنیا مخاطب ندارد را غلط دانست و از استقبال مردم دنیا از داستان های سال های دفاع مقدس سخن گفت و ابراز امیدواری کرد احیای اینگونه ی آثار ارزشمند دفاع مقدس به احیای روحیه و فرهنگ بسیجی در میان اهالی سینما منجر شود.

در اقدامی جالب برنامه رونمایی از این مجموعه بر خلاف برنامه های مشابه با یک عکس دست جمعی و بدون تشریفات خاصی انجام پذیرفت.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار