شرفخانی در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی در 2049 امامزاده و بقعه متبرکه کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی ، اکمال دین نبوی به طور همزمان در روز عید سعید غدیرخم در 2049 امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبرداد.
کد خبر: ۳۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 11October 2014

برگزاری جشن بزرگ  ولایت علوی در 2049  امامزاده و بقعه متبرکه کشور

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز شنبه 19 مهرماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهارداشت  : حادثه غدیر یک فرهنگ ، اندیشه ، تفکر و راه است و تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است.

وی با بیان اینکه اگر رسول اکرم (ص) امامت علی ابن ابی طالب (ع) را در این روز ابلاغ نمی کرد، رسالتش ابتر می ماند، گفت : ما مسلمانان با این نگاه این روز را عید و جشن می گیریم که براساس خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص) وظیفه داریم پیام این روز را به نسل های بعد از  خود منتقل کنیم زیرا پیامبر فرمودند ؛ آنهایی که حاضرند این پیام را به غایبان  برسانند و پدران  نسل در نسل به فرزندان خود این پیام را تا روز قیامت منتقل کنند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه براین اساس و در راستای تحقق این مهم ، در دهه ولایت و امامت جشن بزرگ ولایت علوی ، اکمال دین نبوی را برای چهارمین  سال متوالی در امامزادگان کشور برگزار می کند ، تصریح کرد: امسال این جشن بزرگ در 2049 امامزاده و  بقعه متبرکه کشور از روز عرفه 12 مهرماه آغاز و تا 21 مهرماه ، عید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : این جشن بزرگ با هدف ترویج فرهنگ غدیر ، تعمیق سطح اعتقادات مردم بویژه جوانان در موضوع ولایت و بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای رساندن پیام غدیر به نسل های بعد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دعای عرفه امسال با استقبال با شکوه مردم بویژه جوانان در بقاع متبرکه برگزار شد ، افزود : امسال نماز عید قربان با استقبال مردم در 717 بقعه متبرکه و امامزاده کشور اقامه شد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه محافل انس با قرآن و قرائت زیارت جامعه کبیره در شب و روز میلاد امام هادی (ع) در بقاع متبرکه برگزار شد ، افزود : نمایشگاه فرهنگی در 1550 بقعه متبرکه برپا شده است که با عنوان «غدیر درس زندگی» شامل 22 تابلوی محتوایی و گرافیکی پذیرای علاقه مندان است و همچنین ایستگاه های صلواتی و غرفه های عرضه کتاب نیز در امامزادگان شاخص برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر خم ، تاکید کرد : این همایش ویژه بانوان گرانقدر همراه با تواشیح ، سرود ، سخنرانی ، مسابقه ، تجدید عهد و پیمان با ولایت و امامت برگزار می شود و در همین راستا کاروان های شادی بصورت دسته جمعی با حضور اقشار مختلف مردم به  سمت امامزادگان برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه در شب عید غدیرخم در امامزادگان شاخص استانها مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد و جشن ولایت علوی نیز برگزار خواهد شد که با هماهنگی صورت گرفته با صداو سیما بصورت استانی پخش زنده خواهد شد، افزود : برنامه اصلی در روز عید غدیر حضور در منزل سادات برای عرض تبریک این عید سعید  است زیرا احترام به سادات ، احترام به اهل بیت (ع) است که در خطبه غدیر هم به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: سنت خوبی است که در روز عید غدیر خدمت سادات واجب التعظیم برسیم که بعنوان ذریه اهل بیت (ع) دارای جایگاه والایی در دین هستند و از آنان هدایای معنوی برای سعادت و خوشبختی خود در زندگی دریافت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه کاروان های شادی بصورت گروهی در 424 مرکز استان و شهرستان به سمت امامزادگان به راه خواهد افتاد، افزود : این کاروان ها با مدیحه سرایی و همخوانی در امامزادگان در صبح روز عید غدیر حضور خواهد یافت و در ساعت 10 صبح نیز جشن بزرگ ولایت علوی ، اکمال دین نبوی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در این جشن خاطر نشان کرد : در این جشن برنامه هایی همچون؛ تواشیح ، سرود ، قرائت قرآن ، قرائت بخشی از خطبه غدیر ، قرائت میثاق نامه واحد در سراسر کشور با هدف اعلام لبیک به رسول گرامی اسلام (ص) به منظور رساندن پیام غدیر به نسل های بعد ، تجلیل از هیات امنای امامزادگان و خادمین سادات و ... برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها