مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

تحریم زاینده صنعت جدید خواهد بود/ باید خودمان گلیم‌مان را از آب بیرون بکشیم

«داوود شهرکی» گفت: ما نگران تحریم جدیدی نیستیم؛ چراکه تحریم زاینده صنعت جدید خواهد بود و باید خودمان گلیم‌مان را از آب بیرون بکشیم و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۳۰۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ - 11September 2018

تحریم زاینده صنعت جدید خواهد بود/ باید خودمان گلیم‌مان را از آب بیرون بکشیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «داوود شهرکی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در جریان برگزاری رزمایش «شیفت ایثار» در کارخانه «کویر تایر» بیرجند، اظهار داشت: تولید در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافته است و واحد‌های تولیدی نیز همچون رزمندگان جنگیدند.

وی با اشاره به این‌که برای واحد‌های تولیدی شرایطی کمتر از جنگ نبوده است، گفت: تأمین اقلام در زمان جنگ تحمیلی بر عهده واحد‌های تولیدی و صنعت‌گران بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: شرایط دشمن با گذشته فرقی نکرده  و فقط نوع مبارزه آن تفاوت کرده است.

شهرکی عنوان کرد: ما نگران تحریم جدیدی نیستیم؛ چراکه تحریم زاینده صنعت جدید خواهد بود و باید خودمان گلیم‌مان را از آب بیرون بکشیم و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

وی اعلام کرد: شرایط امروز در حوزه صنعت را در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز تجربه کرده‌ایم، اما با تصمیمات درست از آن گذشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که «کویر تایر» اکنون تولیدکننده ماشین‌آلات تولید لاستیک است، متذکر شد: کشور از این دوران عبور خواهد کرد.

شهرکی با اعلام این‌که بسیاری از کارخانه‌های لاستیک‌سازی کشور در معرض تعطیلی هستند، بیان داشت: می‌توانیم از این دوران عبور کنیم.

وی عمده بیکاری کارگران در کشور را مربوط به پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: بیکاری ناشی از تعطیلی واحد‌های تولیدی، بسیار کم است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان این‌که فضای استان خوب است، خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی استان بیش از ۱۱۰ میلیون تومان به کنگره شهدا کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار