واکنش تند یک کارگردان به اظهارات یک سلبریتی بى‌سواد

روح‌الله سهرابی در مطلبی صدور پیام تسلیت در پی اعدام تروریست‌ها را نشانه همراهی با تروریست‌ها دانست و تصریح کرد: خيانتى كه توسط «مشهورشدگانِ بى‌سواد» درحال رقم خوردن است، خيانتى تاريخى است و گذر زمان ثابت خواهد كرد كه چهره‌هاى مشهورى كه حتی قدرت تفكر و تشخيص و اولويت‌سنجى نداشتند، چگونه خود عاملى براى فلاكت و بدبختى مردم شدند.
کد خبر: ۳۰۸۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 11September 2018

واکنش تند یک کارگردان به اظهارات یک سلبریتی بى سوادبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «روح‌الله سهرابی» کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی او از شبکه ifilm در حال پخش است، در پیج اینستاگرامی خود به اظهارات اخیر یک سلبریتی واکنش نشان داده است. سهرابی که فیلم سینمایی تحسین شده‌ی «خاکستر و برف» را در کارنامه هنری خود دارد، از این چهره‌ها به عنوان «مشهورشدگانِ سودجو و بى‌سواد» یاد کرده و نوشته است:

عجب مملكت گل و بلبلى!!

گاهى حماقت برخى، ساختمانِ سكوت آدمى را فرومى‌پاشد.

گاهى افراد خاصِ بى سوادِ نافهم، براى ديده شدن خود راه‌هاى عجيب و غريبى را در پيش مى‌گيرند! مثلا يک چهره‌ى شناخته شده (ورزشى، هنرى، سياسى، اجتماعى) به يک‌باره پيرامون موضوعى كه صفر تا صد آن اظهرُ‌ من‌ الشمس است، اظهارنظر نامربوطى مى‌كند كه حقيقتا بايد ريشه‌يابى كرد كه علل بروز چنين مواضعِ خيانتكارانه و شيادانه‌اى چيست؟!

عجب مملكت گل و بلبلى!

به‌عنوان مثال صداوسيماى همين مملكت، سكوى پرتاب برخى مى‌شود و به فاصله‌ى كوتاهى پس از صعود به قله‌هاى شهرت، همان سكو در نظر مشهورشدگان تبديل مى‌شود به يک پرتگاه سراسر مشمئزكننده‌ى افتضاحِ بى‌خاصيت و بدرد‌نخور! اما مملكت وقتى گل وبلبل‌تر مى‌شود كه همين افراد براى صداوسيما محبوب‌تر و نورچشمى‌تر مى‌شوند!

عجب مملكتى بخدا!

بدترين حمله‌ها به اساسى‌ترين اركان يک مملكت اعم از امنيت‌، سياست، اقتصاد، دين، فرهنگ و اعتقادات و باورهاى مردم مى‌شود و هر روز كه مى‌گذرد اين حملات وقيحانه‌تر انجام مى‌گيرد، اما نه تنها گويى اتفاقى نيفتاده، بلكه عجيب‌تر آن‌كه همين افراد براى نظام محبوب‌تر و نورچشمى‌تر مى‌شوند!!

عجب مملكت گل و بلبلى!

تروريست‌هايى كه به هيچ اصل و ارزشى قائل نيستند، طى چندین نوبت حمله ناجوانمردانه، تعدادى از بهترين جوانان اين مرزوبوم را به خاک و خون مى‌كشند و اين مشهورشدگان كه شوربختانه اغلب شناخت و سواد قابل توجهى هم ندارند، سكوت مى‌كنند و ترجيح مى‌دهند در آن مقطع عكسى از فلان كنسرت يا بهمان موضوع متفرقه را در پست‌های خود بگذارند؛ اما وقتى مثلا يكى از همان تروريست‌ها به دارِ مجازات آويخته مى‌شود يا سپاه طى يک اقدام غافلگيرانه تعدادى از سرشاخه‌هاى همان گروه‌هاى تروريستى را به درک واصل مى‌كند، پيام تسليت به «کوردستان» صادر مى‌كنند! بى‌ترديد اين چهره‌ها زيرشاخه‌هاى ديگرى از همان تشكيلات تروريستى هستند و اين‌كه تا اين حد راحت و آزادانه بر عليه امنيت يک ملت سخن پراكنى مى‌كنند، به نظر شما نتيجه كدام ملاحظه و ترس و مصلحت است؟!

بى‌خاصيتى و خنثی‌گرى و مماشات دستگاه‌هاى مسوول تا كى؟!

مشهور شده‌اى كه شهرت و اعتبار و شأن خود را مديون همين سيستم و نظام و مملكت است بيخود مى‌كند ژِست اپوزيسيون بگيرد و خود را جدا از سيستم بنامد!! خيانتى كه توسط «مشهورشدگانِ بی‌سواد» در حال رقم خوردن است، خيانتى تاريخى‌ است و گذر زمان ثابت خواهد كرد كه چهره‌هاى مشهورى كه حتی قدرت تفكر و تشخيص و اولويت‌سنجى نداشتند، چگونه خود عاملى براى فلاكت و بدبختى مردم شدند.

چهره‌ى سرشناسى كه تابعيت خارجش را گرفته، تمام مقدمات و مؤخرات آينده‌ى صدساله‌ى خودش و فرزندانش و فرزندانِ فرزندانش را تضمين كرده و از همين شهرتى كه از مردم گرفته بيزنس ميلياردى به‌راه انداخته‌، حالا بيخود مى‌كند از غم مردم بگويد و بنويسد.

از غم مردم گفتن و نوشتن، خلوص واقعى مى‌خواهد و غم واقعى و درد واقعى و رنج واقعى ...

مردم بوى پياز و سيب‌زمينى را مى‌فهمند، چطور ممكن است بوى فرصت‌طلبى و ظاهرسازى و روشنفكرمآبى و خودنمايى به ظاهر قهرمانانه برخى را نفهمند...

نه به مشهورشدگانِ سودجو و بى‌سواد

انتهای پیام/ 130

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
عالى بود اين واكنش
كارگردانان ديگر كه گوشه عافيت گزيده اند هم يادبگيرن .متنش هم مثل سريالش عالى بود
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار