توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی

نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران به مناسبت فرارسيدن ماه محرم الحرام و ایام عاشورای حسينی (ع) پيامی صادر کرد.
کد خبر: ۳۰۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 11September 2018

توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، متن اين پيام به شرح ذيل است:

«ان الحسين مصباح الهدی و سفينه النجاه

بار ديگر عطر معنوی و دل انگيز محرم در فضای زمان و مكان پيچيد، محرم آمد و پيام عدالت‌خواهی، ظلم‌ستيزی و ولايت‌محوری را در گوش جان‌ها طنينی دوباره افكند.

محرم؛ ماه بصيرت، رشد، بالندگی و انديشيدن، سوگواری خردمندانه و شکوفايی معنوی است. مدرسه عشقی که بايد در آن درس چگونه زيستن آموخت و عاشورا نقطه عطف ذلت‌گریزی و ستم‌ستیزی در مسیر پر فراز و نشیب تاریخ اسلام و تشیع است.

عاشورا تصویری از مظلومانه‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با خودپرستی، ظلم و خودکامگی با خون نگاشته شد.

آنچه در محرم به وقوع پيوست، تنها يک واقعه نيست، بلکه نقشه راه حيات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمايه‌های قدسي نهضت عاشورا را که از جلوه‌های اخلاق، ولايت‌مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ايثار، نوع‌دوستی و برادری است را نمايندگی می‌کند.

این پیام می‌افزاید: يکي از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری است و به پيروی از تعاليم مکتب امام حسين (ع) انتظار می‌رود محبان اهل بيت (ع) با ترويج ارزش‌های راستين مکتبی و الهام گرفتن از سيره نورانی ائمه در نحوه عزاداری، احياء ياد و راه شهيدان کربلا، با هرگونه جريان انحرافی از قبيل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسيقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و ساير رفتارهای موهن، هوشمندانه مقابله کنند.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

در این راستا لازم است برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع)، مسئولین محترم هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند.

2. مراقبت شود در هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل ننمایند.

3. توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.

4. با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می‌رود دست‌اندرکاران محترم هیئت‌های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت‌ها نقش فعال داشته باشند.

5. در برپایی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش‌سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار گیرد.

بدیهی است ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی طبق روال جاری خود با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند. همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است. در ضمن مراکز 110 پلیس در تمامی شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات‌رسانی به مردم خواهند بود.»

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها