افتتاح نمایشگاه «دست‌آفریده‌های عاشورایی» در برج آزادی

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، نمایشگاه «دست آفریده‌های عاشورایی» با حضور مدیران فرهنگی در برج آزادی گشایش یافت.
کد خبر: ۳۰۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ - 11September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از روابط عمومی برج آزادی، این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان با مشارکت فرهنگسرای رویش، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مجموعه برج آزادی و با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و آشنایی بیشتر هموطنان با فرهنگ عاشورایی برگزار شده و تا ۲۶ شهریور دایر خواهد بود.

در آیین گشایش نمایشگاه دست آفریده‌های عاشورایی، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، «سیدعلی مفاخریان» شهردار منطقه ۹ تهران، «نعمت اله پایان» رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، «رویا فتحی» معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۹ تهران، «امیر نعمتی» معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای رویش حضور داشتند.

افتتاح نمایشگاه «دست‌آفریده‌های عاشورایی» در برج آزادی

نعمت‌اله پایان در بخشی از مراسم افتتاحیه دست آفریده‌های عاشورایی به لزوم برگزاری این برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: خوشحالیم که همچون سال گذشته می‌توانیم میزبان این برنامه باشیم و از میراث فرهنگی و فرهنگسرای رویش سپاسگزارم که ما را در برگزاری آن حمایت کردند.

ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و هنری محرم و عاشورا در قالب عَلَم، کتل و اجرای تعزیه خوانی، ارایه محصولات فرهنگی، نمایشگاه عکس از واقعه، نگارگذر با موضوع محرم و اجرای نمایش مذهبی «دمی در بازار هیزم فروشان» به کارگردانی «محمد طهماسب پور» دیگر برنامه‌های این ایام خواهند بود.

افتتاح نمایشگاه «دست‌آفریده‌های عاشورایی» در برج آزادی

اجرای تعزیه و نوحه خوانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود و پس از آن نمایشگاه دست آفریده‌های عاشورایی افتتاح شد.

نمایشگاه «دست آفریده‌های عاشورایی» از ۲۰ تا ۲۶ شهریور در نگارخانه آیینه مجموعه برج آزادی برپا است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار