معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

مراسم اربعین باید به صحنه وحدت و همدلی دو ملت ایران و عراق تبدیل شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: مراسم اربعین باید به صحنه وحدت و همدلی دو ملت ایران و عراق به عنوان کانون‌های پرجوش و خروش تشیع در جهان امروز تبدیل شود.
کد خبر: ۳۰۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 12September 2018

مراسم اربعین باید به صحنه وحدت و همدلی دو ملت ایران و عراق تبدیل شودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «رحیم شهرتی‌فر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی استان، اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و حرکت امام راحل و سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی، شرایط برای جهان تشیع متفاوت از گذشته است و شاهد برپایی عظیم‌ترین تظاهرات مذهبی به نام شیعه و امام حسین (ع) هستیم.

وی افزود: باید از این فرصت بی‌نظیر در تاریخ تشیع نهایت استفاده را برای ترویج فرهنگ شهادت و پیام قیام امام حسین (ع) همچنین تقویت انسجام و یکپارچگی پیروان مکتب تشیع و همگرایی ادیان و مذاهب با تکیه بر نهضت عاشورا ببریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه دشمنان به دنبال انحراف حرکت عظیم اربعین هستند، افزود: هدف شیطانی دشمنان، فاصله انداختن بین دو ملت ایران و عراق و تحت تاثیر قرار دادن حضور میلیونی ایرانیان در این مراسم است.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و این‌طور القا می‌کنند که شیعیان، مراسم اربعین را در مقابله با مراسم حج برگزار می‌کنند؛ در حالی که هدف اصلی مراسم اربعین، تقویت وحدت در کل جهان اسلام است.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: تبلیغات سوء و خلاف واقع اخیر دشمنان و بدخواهان در فضای رسانه‌ای نیز در راستای این هدف شوم است که مردم ایران و عراق را نسبت به یکدیگر بدبین کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید در مقابل این توطئه‌ها هوشیار بود، گفت: مراسم اربعین باید به صحنه وحدت و همدلی دو ملت ایران و عراق به عنوان کانون‌های پرجوش و خروش تشیع در جهان امروز تبدیل شود.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین به تهدیدهای امنیتی مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: حرکت عظیم اربعین، دشمنان تشیع از جمله وهابیون و صهیونیست‌ها را دچار واهمه کرده و آنها به دنبال به هم زدن نظم و تهدید امنیت این مراسم هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از سناریوهای تهدیدآمیز دشمنان، احترام به قانون و همکاری با نیروهای امنیتی باید مورد توجه همه شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران مراسم اربعین قرار گیرد.

شهرتی‌فر، رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: احترام به جایگاه و منزلت مرجعیت و حفظ شئونات دولت و ملت عراق از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین ضروری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی مردم‌محوری را مشخصه اصلی مراسم اربعین عنوان کرد و گفت: دولت و نهادهای عمومی در این زمینه نقش هماهنگی و تسهیل را بر عهده دارند و کار اصلی باید توسط مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه جلب مشارکت‌های مادی و معنوی و کمک‌های داوطلبانه مردم در این مراسم فراهم شود.

شهرتی‌فر همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های دائمی برای خدمت به زائران، حضور سازماندهی‌شده هیأت‌ها برای خدمت‌رسانی و فراهم کردن امکانات لازم در مدت زمان باقی‌مانده تا برگزاری مراسم اربعین تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها