نیک‌روش در اختتامیه دوره خط امام (ره):

بسیج دانشجویی باید عقبه علمی خود را به‌کار گیرد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: بسیج دانشجویی باید عقبه علمی خود را بکار بگیرد، نقش‌آفرینی در حوزه تخصصی بسیار مفید می‌تواند باشد.
کد خبر: ۳۰۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ - 11September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اختتامیه دوره خط امام (ره) با حضور محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، حجت الاسلام هاشمی، معاون اجرایی سپاه شهدا و جمعی از مسئولان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم اظهار داشت: در پیام تاریخی امام (ره) در دوم آذر ۶۷، بر بسیج دانشجو و طلبه تاکید شده است. یکی از مهمترین علل تاکید بی سابقه امام بر بسیج دانشجویی و طلبه به خاطر جایگاه علم و نهاد علم است؛ نهاد علم در حوزه و دانشگاه، محیط تربیت نیروی موثر جامعه است. تصمیم سازان و تصمیم گیران جامعه از نهاد علم بر می‌خیزند.

نیک روش با اشاره به رتبه‌های برتر ایران به اذعان پایگاه‌های رتبه بندی بین المللی گفت: انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف خوب عمل کرده و انتقاد‌هایی که به مشکلات و عقب افتادگی‌های مختلف وجود دارد، خود نشان دهنده پیشرفت کشور است به قول امام راحل، راه رسیدن به حکومت بزرگ اسلامی تشکیل هسته‌های مقاومت است. راهبرد ما هم در سازمان همین است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: دو ماموریت اساسی در بسیج دانشجویی داریم، اول تربیت نیروی طراز انقلاب و کادر سازی است. نیروی طراز یعنی کسی که در حوزه خودش هم تخصص پیدا کند و دارای تعهد نیز باشد. نیروی طراز در بستر عمل به تکلیف تربیت می‌شود. دوم نقش آفرینی و ایفای برای حل چالش‌های انقلاب اسلامی، برای مثال هنوز در ایران دانشگاه و صنعت ارتباط ندارند وعلوم انسانی ما اسلامی نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، دانشجو باید به موضوعات حساس باشد و موضع داشته باشد. اگر روی مسائل جدی استان خود تمرکز کنید، هم می‌توانید موثر و مفید باشید. انقلاب باید گردنه کارآمدی را پشت سر بگذارد، باید نسل نوین برنامه‌ها را داشته باشید. حضور در حاشیه‌های شهر می‌تواند به انقلاب عمق بخشی کند، لازمه آن شرکت هسته‌های علمی ما در آنجاست.

نیک روش در خاتمه گفت: بسیج دانشجویی باید عقبه علمی خود را بکار بگیرد، نقش آفرینی در حوزه تخصصی خودتان بسیار مفید می‌تواند باشد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار