حسام الدین آشنا خبر داد

مسایل منطقه‌ای، هسته ای و روابط دوجانبه موضوع صحبت‌های کامرون و روحانی

مشاور فرهنگی رییس جمهور با اشاره به دیدار رییس جمهور کشورمان و نخست وزیر انگلیس گفت: صحبت های بین روحانی و کامرون درباره مسایل منطقه ای، هسته ای و روابط دوجانبه بود و در مسایل منطقه ای و هسته ای نقاط مشترک زیادی وجود داشت.
کد خبر: ۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 11October 2014

مسایل منطقه‌ای، هسته ای و روابط دوجانبه موضوع صحبت‌های کامرون و روحانی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسام الدین آشنا رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در دیدار حسن  روحانی رییس جمهور کشورمان  با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس چه موضوعاتی مطرح شد و آیا اظهارات کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل ارتباطی با این دیدار داشت؟ اظهار داشت: صحبتی که بین  روحانی و کامرون مطرح شد درباره مسایل منطقه ای، هسته ای و روابط دو جانبه  بود.

مشاور فرهنگی رییس جمهور گفت که  در مسایل منطقه ای و هسته ای نقاط مشترک زیادی وجود داشت.

آشنا در پاسخ به فضاسازی برخی رسانه ها درباره دیدار روحانی با کامرون با بیان این که  همه عکاسان یک دقیقه اول دیدار در محل حضور دارند و پس از آن صحنه را ترک می کنند، تصریح کرد: قطعا با یک دقیقه نمی شود درباره کل مذاکرات اظهار نظر کرد، هنگامی این تحلیل های بصری معنا دارد که تداوم زمانی در آن لحاظ شده باشد.

وی ضمن ابراز تاسف از این که کسانی در داخل کشور پیام را یا اشتباه گرفتند و یا اشتباه محاسبه کردند، افزود: امیدواریم با درک بهتر از فضای تبلیغات بین المللی به همدلی لازم برای مواجهه با چالش های بزرگ بین المللی برسیم.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره دلایل لغو برخی تحریم ها از سوی دولت انگلیس و ارتباط آن با دیدار مقامات ارشد ایران و انگلیس نیز اظهار داشت: لغو این تحریم ها تبعات اقداماتی بود که قبل از مذاکره انجام شده بود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها