یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

اقتدار نظامی پشتوانه اقتدار دیپلماسی

امروز ایران در عرصه نظامی به یک قدرت تبدیل شده است و این موضوع می‌تواند پشتوانه محکمی برای دیپلمات‌های کشور باشد تا در مذاکرات خود چه با کشور‌های منطقه و چه با کشور‌های اروپایی در موضوع برجام با قدرت و صلابت بیشتری اقدام کنند.
کد خبر: ۳۰۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ - 12September 2018

اقتدار نظامی پشتوانه اقتدار دیپلماسیگروه اخبار داخلی دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ حدود یک سال از فعالیت مجدد حزب منحله دموکرات و گروهک تروریستی کومله و فتنه‌گری‌های این گروهک‌ها می‌گذرد. طی هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام کاملا غافلگیرانه مواضع این گروهک‌ها را در کردستان عراق با هفت موشک هدف قرار داد. این اقدام سپاهیان غیور پس از شلیک شش موشک به مواضع گروهک داعش در سوریه طی سال گذشته نشان داد که نیرو‌های مسلح کشور هیچ‌یک از اقدامات این گروهک‌ها را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

فرمانده معظم کل قوا نیز در بیاناتی قدرت کشور را در حال حاضر ناشی از اقتدار نظامی می‌دانند. ایشان می‌فرمایند: «یکی از ابزار‌های اقتدار ملّی قدرت دفاعی کشور است؛ این را می‌خواهند از جمهوری اسلامی بگیرند. اینکه می‌بینید این‌قدر روی مسئله‌ی موشک هیاهو می‌کنند، جنجال می‌کنند، به‌خاطر این است. اگر چنانچه یک ملّتی توانست به کسی که از راه دور به او موشک پرتاب می‌کند، پاسخ مناسب بدهد، خب این یک اقتدار است؛ این اقتدار را امروز جمهوری اسلامی دارد و این‌ها می‌خواهند نداشته باشد؛ ابزار‌های اقتدار ملّی را می‌خواهند بگیرند». (۱)

این موضوع که کشور در عرصه موشکی به یکی از قدرت‌های منطقه و حتی جهان تبدیل شده است در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی متخصصان و جوانان در کشور بوده است و عملیات‌های موشکی ایران نشان از اقتدار کشور در عرصه جنگ‌های اطلاعاتی، نیمه‌سخت و سخت با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اذنابش دارد.

مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می‌فرمایند: «علت تهاجم‌های بی‌سابقه‌ی کنونی ضد نظام اسلامی، قدرت روزافزون این نظام است؛ زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند». (۲)

پیروزی در جنگ‌هایی که امروز درگیر آن هستیم، سبب شده است تا دشمن جنگ را به سایر عرصه‌ها از جمله حوزه دیپلماسی ببرد.

عرصه دیپلماسی نیاز به پشتوانه‌هایی دارد؛ افرادی که در حوزه‌های مختلف این عرصه حضور دارند، می‌دانند که اقتدار در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌تواند دست برتر را در این عرصه برای کشور در پی داشته باشد.

امروز ایران در عرصه نظامی به یک قدرت تبدیل شده است و این موضوع می‌تواند پشتوانه محکمی برای دیپلمات‌های کشور باشد تا در مذاکرات خود چه با کشور‌های منطقه و چه با کشور‌های اروپایی در موضوع برجام با قدرت و صلابت بیشتری اقدام کنند.

۱- ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
۲- ۱۳۹۷/۱/۱۹

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها