مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اعلام کرد؛

برگزاری ختم قرآن به نیت شهدا در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» گفت: برنامه‌هایی همچون ختم قرآن به نیت شهدا در بقاع متبرکه را برگزار کردیم که انعکاس خوبی داشته است و از برنامه‌های پیشنهادی در زمینه گرامی‌داشت یاد شهدا استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ - 12September 2018

برگزاری ختم قرآن به نیت شهدا در بقاع متبرکه/ از برنامه‌های پیشنهادی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا استقبال می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری ویژه‌برنامه «بصیرت عاشورایی»، اظهار داشت: امام حسین (ع) برای ایجاد بصیرت قیام کردند و نتیجه آن غیر از بصیرت‌افزایی چیز دیگری نبود.

وی افزود: امروز هم من و شما در زمانی واقع‌ شده‌ایم که اسلام کمرنگ تعریف و به معنا‌های مختلفی تفسیر می‌شود و ما باید از عاشورا بصیرت‌افزایی خودمان را دنبال کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از نیت‌های پررنگ موقوفات، ماه محرم است که بیش از ۹۵ درصد نیات را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان این‌که بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نیت شامل عزاداری و اطعام عزاداری داریم، متذکر شد: در خیلی از نقاط، ترافیک زمان اجرای نیت است و جا‌هایی داریم که هم صبح، هم ظهر و هم شب عزاداری برگزار می‌شود که این موضوع نشانی بر تقید مردم خراسان جنوبی دارد.

وی ادامه داد: در روز دوم محرم در ۱۲ بقعه برنامه «لبیک یا حسین (ع)» را داریم، در چهارم محرم در ۲۰ بقعه تجمع «شیرخوارگان حسینی» را داریم، در ششم محرم در ۱۲ بقعه تجمع «احلی من العسل» را داریم و در روز‌های نهم و دهم محرم نیز در ۵۱ بقعه مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان حسینی را با حضور هیأت‌های و دسته‌جات برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که در ۱۲ محرم نیز در ۱۹ بقعه مراسم تجمع «رهروان زینبی» را داریم، بیان داشت: نماز ظهر عاشورا در ۴۰ بقعه برگزار می‌شود و در مجموع برنامه‌های ایام محرم، ۱۱۵ برنامه است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به کنگره شهدای خراسان جنوبی، متذکر شد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، مسئول کمیته محلات کنگره ۲ هزار شهید استان نیز است و برنامه‌هایی همچون ختم قرآن به نیت شهدا همراه با عکس شهدا در بقاع متبرکه را برگزار کرده که انعکاس خوبی نیز داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در بقاع متبرکه زیارت عاشورا به نام شهدا برگزار کرده‌ایم و از برنامه‌های پیشنهادی در زمینه گرامی‌داشت یاد شهدا استقبال می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که امروز باید نیات را به سمت موضوعات روز و نیاز‌ها هدایت کنیم، گفت: به‌عنوان‌ مثال، نخبگان ما اختراعات زیادی دارند که توانایی اجرای آن‌ها را ندارند و ما باید به آن‌سو برویم و در این خصوص با واقفان صحبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار