ترکی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

بهبود وضعیت کشور با پیروی از سبک زندگی رزمندگان شهدای و دفاع مقدس

نماینده مجلس شورای اسلامی الگوگیری از سبک زندگی شهدا را عامل موثری در کاهش مشکلات جاری کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۳۰۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 27September 2018

/اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، ترویج فرهنگ و حماسه‌های هشت سال جنگ تحمیلی به جامعه کنونی را از وظایف مهم یادگان دوران دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: حضور رزمندگان جوان ایرانی در قالب مدافعان حرم در مقابله با داعش، نشان از نهادینه‌شدن روحیه انقلابی‌گری و شهادت‌طلبی در ملت ماست.

این نماینده خانه ملت با اشاره به سبک زندگی رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مسوولان نظام در هر پست و مقامی که هستند می‌بایست خود را خادمان اصلی مردم بدانند و برای کاهش مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند، چراکه رفاه حال مردم به‌ویژه نیازمندان دغدغه مهم و بزرگ شهدا بود.

ترکی با اشاره به مشکلات جاری کشور گفت: هرچه از اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس دور شویم، مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بیشتر می‌شود، درواقع نزدیک کردن سبک زندگی‌مان با منش، سیرت و سبک زندگی شهدا نه تنها راهگشای بر طرف کردن مشکلات کشور می‌شود، بلکه می‌تواند باعث رشد و توسعه در تمامی عرصه‌های کشور به ویژه اقتصادی و موجب در امان ماندن از گزند و توطئه‌های دشمنان شود.

ترکی، اشرافی‌گری برخی مسوولان را نشانه فاصله گرفتن آنها از آرمان‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی همه دیدیم که رزمندگان با فدا کردن جانشان در راه میهن، به تمام شعارهایشان جامه عمل پوشاندند،‌ اما متاسفانه امروز  برخی از مسوولان و مردم منافع شخصی خود را بر منافع ملی و منافع دیگران ترجیح می‌دهند. این امر نشان می‌دهد که در ترویج صفات و خصوصیات اخلاقی شهدا به جامعه کنونی تلاش جدی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اوایل انقلاب و در روزهای سخت جنگ، مردم در کنار مسوولان برای آبادانی کشور جهاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: علت اصلی این که امروز بین مردم و مسوولان فاصله افتاده، این است که عملکرد برخی مسوولان در کاهش مشکلات مردم قابل قبول نیست؛ در حقیقت مسوولان باید رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را الگوی تمام کارهای خود قرار دهند که اگر چنین امری محقق شود خیلی از موانع پیش روی کشورمان از بین می‌رود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار