حجت‌الاسلام شهیدی:

فرهنگ عاشورایی عامل بقای انقلاب اسلامی است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در واقع همان فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است، همچنان این انقلاب را تداوم ببخشیم؛ زیرا فرهنگ عاشورایی عامل بقای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 12September 2018

فرهنگ عاشورایی عامل بقای انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سید محمدعلی شهیدی» امروز در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در هر نهضتی 2 عامل مهم و نقش‌آفرین وجود دارد که عامل نخست پایه‌گذار آن نهضت است و عامل بعدی موضوعی است که باعث تداوم و بقای نهضت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به 2 عامل محدثه و مبقیه در ایجاد و استمرار یک حادثه و مسیر گفت: پیامبر اکرم (ص) با پایه‌گذاری و کاشت درخت اسلام عامل محدثه اسلام بودند و امام حسین (ع) نیز با خون خود این درخت را آبیاری کرد و جلوی انحراف اسلام را گرفت و با رساندن آن تا امروز عامل مبقیه اسلام شد.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: محصول این 2 عامل محدثه و مبقیه و هدف دین اسلام، اصلاح جامعه و ساخت یک جامعه سالم توحیدی بود. قیام امام حسین (ع) این هدف را تبدیل به یک فرهنگ کرد که حفظ و ترویج این فرهنگ والای عاشورایی با عنوان فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) در سال 1342 با الگو قرار دادن نهضت عاشورا و با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات نهضتی را پایه‌گذاری کردند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این انقلاب را تا امروز تداوم بخشید. امروز نیز در چهلمین سال پیروزی این انقلاب شکوهمند قرار داریم و باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در واقع همان فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است، همچنان این انقلاب را تداوم ببخشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی با بیان اینکه امروز دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در پی گرفتن این فرهنگ از ما هستند، افزود: اگر این فرهنگ را از دست بدهیم، جوانان کشورمان نسبت به انقلاب و هویت دینی بی‌تفاوت خواهند شد و باید تلاش کنیم آشنایی نسل‌های جدید با این فرهنگ روز به روز بیشتر شود تا نسل‌های بعدی نیز مانند جوانان زمان دفاع مقدس باشند که با سربندها و نشان‌های امام حسین (ع) از کشور دفاع کردند و در این راه فداکاری‌های بی‌شماری کردند.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت مسیر و فرهنگ عاشورا گفت: برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و سایر برنامه‌های سنتی عزاداری امام حسین (ع) بسیار خوب و به‌جا است، اما نباید تنها به آن اکتفا کرد و باید تلاش‌های بیشتری برای شناسایی این راه انجام شود، زیرا شناخت کامل این مسیر عامل مهمی برای مقابله با دشمنان است و در صورت گسترش این فرهنگ، تلاش دشمنان برای مبارزه با انقلاب اسلامی هرگز به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار