معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

«کربلا» صحنه آدم‌های مسئولیت‌پذیر و مسئولیت‌ناپذیر است

حجت‌الاسلام «علیرضا نخعی‌پور» باید بدانیم که «کربلا» صحنه آدم‌هایی است که مسئولیت‌پذیر و مسئولیت‌ناپذیر است و درس بزرگ محرم نیز از یک بُعد، همین مسئولیت‌پذیری است.
کد خبر: ۳۰۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ - 12September 2018

حزب‌الله لبنان مسئولیت‌پذیری را از سیدالشهدا آموخته استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «علیرضا نخعی‌پور» معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در هیئت «ساقیان عاشورایی» بیرجند، با بیان این‌که انسان باید مسئولیت‌پذیر باشد، اظهار داشت: این‌که بعضی می‌گویند که من کاری به کار کسی ندارم و به من ارتباطی ندارد، این حس اهل بیتی نیست.

وی افزود: باید بدانیم که «کربلا» صحنه آدم‌هایی است که مسئولیت‌پذیر و مسئولیت‌ناپذیر است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، حضرت سیدالشهداء (ع) را مظهر مسئولیت‌پذیری دانست و گفت: درس بزرگ محرم از یک بُعد، همین مسئولیت‌پذیری است.

حجت‌الاسلام نخعی‌پور با اشاره به این‌که نیروهای حزب‌الله لبنان در دل شیر خود، محبت حضرت سیدالشهداء (ع) را با همراه دارند و آن را حفظ می‌کنند، بیان داشت: «سید حسن نصرالله» در یک سخنرانی اعلام کرد که مسئولیت‌پذیری را از خود حضرت سیدالشهداء (ع) آموختیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این‌که مسئول یعنی کسی که باید پاسخ دهد، تاکید کرد: روایت داریم که برای فردای قیامت پاسخ آماده کنید و کسی که مسائل قیامت را قبول داشته باشد باید پاسخ سوالات را امروز آماده کند.

حجت‌الاسلام نخعی‌پور گفت: خداوند تکالیفی بر گردن ما نهاده است که اجرای آن‌ها به نفع خود ماست و برخی به آن توجه نمی‌کنند، اما همه موارد سوال می‌شود و باید روز قیامت پاسخ آن‌ها را بدهیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: سه مسولیت در برابر خدا داریم که اولین مسئولیت ما این است که نسبت به خدا شناخت داشته باشیم و برای این موضوع باید تفکر کنیم؛ زیرا این وظیفه ماست که خدا را بشناسیم.

وی افزود: رفتار ما مبتنی بر بینش است و حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه نیز می‌گوید که اول دین معرفت است و در روایت ما کسب معرفت به عنوان عبادت مطرح شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: سه نوع عبادت داریم که یکی عبادت بدنی مثل نماز و روزه است، یکی عبادت مالی مثل زکات و خمس است که جمعیت کمتر می‌شود و سومین عبادت هم عبادت تفکر است که معادل هفتاد سال عبادت بدنی است که در این عبادت خیلی جمعیت افراد کم می‌شود.

حجت‌الاسلام نخعی‌پور با بیان این‌که هرچه شناخت عمیق‌تر باشد رفتار‌ها بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات در بحث معرفت، این است که رفتار‌ها متفاوت می‌شود.

وی دومین نوع مسئولیت انسان را ارتباط با خدا دانست و بیان کرد: نماز رابطه ما با خداست و سومین مسئولیت نیز اطاعت از خداست، به‌طوری که در پیروی از دستورات الهی نه جلوتر و نه عقب‌تر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار