در شهرستان «فومن»؛

پیکر مادر شهید «لطیف پسندیده بوئینی» تشییع و خاکسپاری شد

پیکر حاجیه خانم «نجمه اکبری» مادر گران‌قدر معلم شهید «لطیف پسندیده بوئینی» امروز در شهرستان «فومن» تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۰۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 12September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، پیکر حاجیه خانم «نجمه اکبری» مادر معلم شهید «لطیف پسندیده بوئینی»، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) پس از اقامه نماز میت، بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای «شنبه بازار» از توابع شهرستان «فومن» تشییع و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

خاطرنشان می‌شود، معلم بسیجی شهید «لطیف پسندیده بوئینی» در یازدهم اسفندماه سال ۱۳۴۱ در روستای «بوئین» از توابع شهرستان «فومن» دیده به جهان گشود. به همراه خانواده‌اش در هفت سالگی به روستای «شنبه بازار» فومن نقل مکان کرد. وی در پاییز سال ۱۳۶۲ زمانی که در مرکز تربیت معلم زنجان مشغول تحصیل و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بود، اجازه شرکت در جبهه را گرفت و از آن‌جا به «فومن» مراجعه کرد و از بسیج این شهرستان، به منطقه‌ «مریوان» اعزام شد.

پیکر مادر شهید «لطیف پسندیده بوئینی» تشییع و خاکسپاری شد

وی سال ۱۳۶۳ وارد نهاد آموزش و پرورش و در مدارس «بویین زهرا» مشغول تدریس شد و بعد از یک سال تدریس، در تابستان سال ۱۳۶۴ برای دومین‌بار، به جبهه (منطقه «اشنویه») رفت و دست چپش بر اثر اصابت گلوله در عملیات «قادر» مجروح شد.

لطیف برای سومین‌بار از واحد بسیج «بویین زهرا» قزوین به جبهه‌های جنوب رهسپار شد و سرانجام در بیست و هفتم خردادماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی «فاو» بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید.

مزار این شهید گران‌قدر در روستای «شنبه بازار» فومن قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار