حسن‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مقبره الشهدا بازار ساخته نشود، حزب اللهی‌ها اقدام می‌کنند

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: چنانچه طی یک ماه آینده در خصوص ساخت مقبره الشهدا بازار تهران اقدامی صورت نگیرد، حزب اللهی‌های بازار رأسا اقدام به ساخت یک یادمان برای این شهدا خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 12September 2018

مقبره الشهدا بازار ساخته نشود، حزب اللهی‌ها اقدام می‌کنندغلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره مخالفت شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی با احداث یادمانی برای شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد تهران، اظهار داشت: دوم محرم ۱۴۴۰ هجری قمری مصادف با چهارمین سالگرد تدفین سه شهید گمنام در میدان ۱۵ خرداد تهران است؛ مزار شهدایی که ابتدا سنگ مزار این شهدا توسط شهرداری تهران گذاشته شد و پس از آن بسیج اصناف و بازاریان سنگ مزار آن‌ها را تغییر داد.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌هایی که تاکنون برای ساخت مقبره الشهدایی در شأن این شهدا از سازمان میراث فرهنگی به جهت نزدیکی با مجموعه کاخ گلستان و شهرداری منطقه ۱۲ صورت گرفته، هیچ کدام همکاری در موضوع یاد شده نکردند.

حسن‌پور ادامه داد: این در حالی است که حتی طرحی را هماهنگ با فضای معماری منطقه آماده کردیم؛ ولی متاسفانه کلیت این طرح یعنی ساخت مقبره الشهدا تایید نشده است به همین علت اگر همچنان مسؤولان مربوطه به این روند بی‌اعتنایی‌شان در خصوص ساخت مقبره الشهدا اعتنا نکنند، بازارایان حزب‌اللهی یک یادمان برای این شهدا احداث می‌کنند.

وی اضافه کرد: این کوتاهی که در معرفی شهدا برای نسل حاضر و آینده کشور صورت می‌گیرد، بخشیدنی نیست بر این اساس چنانچه طی یک ماه آینده اقدامی در موضوع مورد اشاره انجام نشود، حزب اللهی‌های بازار راسا اقدام به ساخت یک یادمان برای این شهدا می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان با انتقاد از جابجایی مکرر مدیران در سازمان میراث فرهنگی و تاثیر آن در تصمیم‌گیری برای ساخت این یادمان، گفت: برای احداث این یادمان حدود ۱۵ بار با سازمان‌های مربوطه مکاتباتی انجام شده و تا مرحله کسب موافقت سازمان میراث فرهنگی برای ارائه نقشه ساخت یادمان شهدا نیز پیش رفتیم، اما بواسطه تغییر مکرر مدیران این سازمان، اکنون با کشیدن نقشه مخالفت می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار