نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

عدم ابلاغ قانون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیانگر مظلومیت این فریضه الهی است

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: قانون امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر بعد از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما هنوز ابلاغ نشده است و این هم از نشانه‌های مظلومیت این فریضه است.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ - 12September 2018

امر به معروف و نهی از منکر اثرات تهاجم فرهنگی و اقتصادی را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فعالان عرصه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، با اشاره به این‌که برخی از ما گناه را در جامعه می‌بینیم و نسبت به آن بی‌تفاوت هستیم، اظهار داشت: امروز شاهد مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم.

وی با بیان این‌که اگر جوان مؤمن ما منکری را تذکر دهد با تهمت زدن و شایعه‌سازی سعی می‌کنند او را از صحنه روزگار محو کنند، گفت: قانون امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر بعد از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما هنوز ابلاغ نشده است و این هم از نشانه‌های مظلومیت این فریضه است.

آیت‌الله میرعمادی جوهره قیام امام حسین (ع) را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و افزود: این فریضه الهی مبارزه برای بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته است و ما در این راه ایستادگی می‌کنیم و از سرزنش سرزنش‌کنندگان باکی نداریم.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد:  امام حسین (ع) با قیام خود به ما درس آزادگی و کرامت و ایستادگی داد و اگر بنا بود ما در برابر ظالمان از صحنه کنار برویم، امام حسین (ع) صحنه را ترک می‌کرد؛ ولی با این‌که دشمنان آن حضرت را طغیان‌گر و خارجی معرفی کردند، ایشان در صحنه ماند و قیام عاشورا را رقم زد.

وی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض دانست و اظهار داشت: ما در راه خدا مقاومت می‌کنیم و در این راه هر تهمتی را به جان می‌خریم، اما از این فریضه دست نمی‌کشیم.

آیت‌الله میرعمادی اولین مرحله از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را حضور در صحنه عنوان کرد و افزود: حضور آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر در جامعه و از جمله در مراکز تفریحی، می‌تواند از فساد جلوگیری کند و در مرحله بعد تذکر لسانی خیرخواهانه  می‌تواند موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: ما با حضور در صحنه‌هایی مثل صحنه‌های انقلاب، شب‌های قدر، روز قدس و ۲۲ بهمن، به دشمن نشان می‌دهیم که در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد و از سکوت ما سوءاستفاده نکنند؛ چرا که ما می‌توانیم جواب‌شان را بدهیم، اما خیرخواه آن‌ها هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد، مفهوم امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را ایستادگی به حق دانست و ادامه داد: حق نمی‌تواند لباس باطل را بپوشد و باطل هم نمی‌تواند لباس حق را بپوشد.

وی با تاکید بر این‌که این فریضه به معنای بی‌تفاوت نبودن نسبت سرنوشت خود و جامعه است، اظهار داشت: سرنوشت ما به ولایت فقیه و انقلاب بستگی دارد و ما از انقلاب و دین و مکتب‌مان دفاع می‌کنیم و ولایت‌ستیزان باید توسط ولایت‌مداران سر جای‌شان بنشینند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که همان‌گونه که امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر جلوی تهاجم فرهنگی را گرفت، اکنون هم که دشمنان ما از طریق مسائل اقتصادی با ما می‌جنگند، مفسدان اقتصادی جامعه سعی در ناامن کردن جامعه دارند، این فریضه می‌تواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد. 

نماینده ولی فقیه به فتنه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر با حضور به موقع خود آن فتنه را خاموش کردند و امروز هم وظیفه ما سنگین‌تر از گذشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها