برگزاری نمایشگاه عکس سراسری در هفته دفاع مقدس

سید احسان باقری از ویژه‌برنامه‌های خانه عکاسان ایران در هفته دفاع مقدس در استان‌های سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 12September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید احسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری، در گفت‌وگویی درخصوص برنامه‌های این مرکز در ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طی همکاری‌های مستمر خانه عکاسان ایران با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی «روایت فتح» مجموعه عکسی از عکس‌های هشت سال دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

مدیر خانه عکاسان ایران تصریح کرد: این مجموعه به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس چاپ شده و خانه عکاسان ایران نیز در ارائه تعدادی از عکس‌های آن همکاری داشته است. به این ترتیب تعدادی از عکس‌هایی که در آرشیو خانه عکاسان ایران جمع‌آوری کرده‌ایم نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند.

وی افزود: عکس‌هایی که خانه عکاسان ایران برای چاپ در این مجموعه ارائه داده است تاکنون دیده نشده و حاصل پیگیری‌های گوناگون و مداوم به همراه ویرایش‌های کیفیتی روی عکس‌های آرشیو است.

باقری ادامه داد: هر ساله حوزه هنری در ایام هفته دفاع مقدس فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف هنری دارد. ما نیز در خانه عکاسان ایران با این مجموعه فعالیت‌ها همراه و پویا بوده‌ایم. در سال جاری هم در نظر داریم تعدادی از عکس‌های مجموعه مذکور را به صورت پوستر به استان‌های سراسر کشور ارسال کنیم تا در قالب نمایشگاهی به دفاع مقدس بپردازیم. این نمایشگاه عکس هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 30 استان کشور برپا خواهد شد.

مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری افزود: این نمایشگاه تلاش برای حرکتی جمعی از سوی تمامی مراکز حوزه هنری کشور به‌خصوص استان‌ها در بازنمایی عکس‌های هشت سال دفاع مقدس است. بی‌شک نام و یاد رزمندگان و شهدای این دوره مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ ایران اسلامی باید در اذهان عمومی کشور همواره زنده باشد.

باقری در ادامه گفت: ما چند سال است که در حال جمع‌آوری عکس‌های دفاع مقدس هستیم؛ عکس‌هایی که بسیاری از آن‌ها تاکنون دیده نشده و یا در معرض نابودی هستند. یکی از فعالیت‌های ما در خانه عکاسان ایران علاوه بر جمع‌آوری عکس‌های دوران دفاع مقدس، ویرایش و ترمیم آن‌هاست.

مولف کتاب «پیاده آمده‌ام» افزود: پوسترهای ارسالی ما به استان‌ها در قالب بسته‌های 20 عددی و با اندازه‌های 50×70 است. بسته‌های پوسترهای ارسالی نیز همگی شامل 20 عکس یکسان هستند. این کار با هماهنگی و همکاری با امور استان‌های حوزه هنری انجام خواهد شد.

باقری در پایان گفت: نمایشگاه پوستر عکس دفاع مقدس در سال جاری به دنبال سلسه فعالیت‌های خانه عکاسان ایران حوزه هنری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار