بدرقه شهدا تا بهشت-۲/

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و مردم شهیدپرور تهران از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا در خیابان بهشت تشییع شدند.
کد خبر: ۳۰۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ - 13September 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هم زمان با سومین روز از ماه محرم پیکرهای ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس دقایقی پیش با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهیدپرور تهران از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا در خیابان بهشت تشییع شدند.

عشق به شهدا همه را به مراسم تشییع کشانده است. مردم کشورمان همچنان به راهی که شهدا رفته‌اند، پایبند و قدردان آن‌ها هستند؛ هر چه دشمن بخواهد مردم را از راهی که شهدا رفته‌اند، جدا کند، نمی‌تواند و نخواهد توانست. عشق به شهدا، همه را به صحنه آورده است.

مردان و زنانی که در مراسم تشییع حضور دارند، دستانشان را بر تابوت‌هایی که به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مزین شده است می‌کشند و با اشک‌هایشان شهدا را بدرقه می‌کنند.

بنا بر این گزارش، پیکر‌های مطهر ۱۳۵ شهید در تفحص‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر یک، سومار کشف شده‌اند. هویت پیکر‌های ۱۷ شهید در جمع این شهدا شناسایی شده است.

پیکر‌های برخی از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران است که روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه مصادف با هفتم ماه محرم عطر این عزیزان در استان‌های مذکور خواهد پیچید. سپاه هر استان میزبانی از پیکر مطهر شهدا را بر عهده دارد.

بدرقه ۱۳۵ شهید به روایت خبرنگاران دفاع پرس/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

در ادامه گزارش کامل این تشییع باشکوه را می‌خوانید:

حجت‌الاسلام «ابوترابی»: باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم

حجت‌الاسلام «ابوترابی» امام جمعه موقت تهران دقایقی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم که این پیام رهبری برای همه ملت‌های اسلام است. این مردم ایران بودند که مقابل استکبار ایستادند؛ همین شهدا در «کربلای ۵»ها و «بیت المقدس‌»ها مقابل دشمنان قد علم کردند. مقاومت امروز راه را برای دنیای اسلام هموار کرده است. ملت بزرگ و شجاع ایران در راه شهدای عالی قدر با رشادت و ایثار خواهند بود و راه را تا پیروزی نهایی و سپردن پرچم ایران به دست ولی عصر با قوت ادامه می‌دهند.

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

هم‌اکنون نوای مداحی و سوگواری برای خاندان عظیم‌الشأن پیامبر(ص) با صدای محمد رضا طاهری در فضا طنین انداز است.

سرلشکر جعفری: انبوهی از موشک‌های ۲ هزار کیلومتری نقطه‌زن در اختیار داریم

سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم وداع با 72 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس با بیان اینکه هر کسی در مراسم شهدا حضور پیدا کند، قطعاً مورد عنایت حضرت سید الشهدا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: ما هرچه داریم از برکت خون این شهیدان است.

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

وی افزود: این شهیدانی که سال‌ها پس از دفاع مقدس امروز گمنام به وطن بازمی‌گردند، حتما به دنبال پیام و هدف خاصی بودند. در این دوران وانفسای غربت اسلام و عدالت و شرایطی که مردم ما به شدت نیازمند روحیه و راهنمایی و چراغ راه برای فداکاری و عدم سازش با دشمن هستند، این شهدا نیت کرده‌اند که در چنین شرایط و مقطع حساسی به میان مردم بیایند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شهدای گمنام حامل پیام استقامت، پایداری و از خودگذشتگی هستند، گفت: ما مدیون شهیدان هستیم. آن‌ها امروز آمده‌اند تا پیام‌شان را به جهان مخابره کنند. امیدوارم ما نیز در آینده بتوانیم پیام آن‌ها را با مقاومت و ایستادگی به دنیا برسانیم.

سرلشکر جعفری همچنین درباره انتقام سخت سپاه از تروریست‌ها به خبرنگار دفاع پرس گفت: سپاه با یک کار اطلاعاتی و عملیاتی و با به‌کارگیری تجهیزات و فناوری‌های دقیق موشکی توانست انتقام شهدای مظلوم مریوان را بگیرد. این اتفاق یک پیام بسیار معنادار برای دشمنان به ویژه ابرقدرت‌هایی داشت که فکر می‌کنند می‌توانند ملت ایران را بترسانند و اهداف پلید خود را به ما تحمیل کنند.

وی ادامه داد: توانمندی موشکی ما پیام بسیار تعیین‌کننده‌ای برای همه دشمنان به خصوص کسانی داشت که در اطراف کشورمان و تا شعاع ۲ هزار کیلومتری خاک ما، پایگاه، نیرو و تجهیزات دارند. همه دشمنان بدانند تمامی موشک‌های سپاه از همین دقت برخوردارند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما انبوهی از موشک‌های ۲ هزار کیلومتری نقطه‌زن در اختیار داریم. ملت ایران با این توان بازدارندگی خواهند توانست در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: ان‌شاءالله نیرو‌های انقلابی راه شهیدان را تا آخر ادامه می‌دهند.

جوان حاضر در مراسم تشییع: دوری از شهدا زنگ خطر است

یکی از جوانان حاضر در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 135 شهید دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور باشکوه مردم تهران در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران همواره پایبند به آرمان‌های شهدا بوده و هستند.

وی افزود: محرم جلوه‌ای از عشق و ایمان مردم ما به دین، حضرت سیدالشهداء (ع) و شهداست.

این جوان عنوان کرد: دوری مردم از شهدا یعنی زنگ خطر برای ایمان آن‌ها و اگر مردم به شهدا توجه نکنند، آلوده به دنیا و گناه خواهند شد.

وی درباره پیام شهدا گفت: شهدای گمنام آمده‌اند تا بگویند ما آمدیم تا شما در سختی‌ها تنها نباشید.

مراسم بدرقه ۱۳۵ شهید به روایت خبرنگاران دفاع پرس/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم

سردار شیخی: خون شهدا مانع انحراف انقلاب اسلامی می‌شود

سردار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در حاشیه مراسم تشییع 135 شهید دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: در ایام سوگواری قیام اباعبدالله حسین (ع) قرار داریم؛ لذا دنیا باید بداند که با وجود همه فشار‌ها و مصائبی که برای مردم ایران فراهم کرده‌اند، عطر خون شهدا نمی‌گذارد که انقلاب اسلامی ذره‌ای از راه خود منحرف شود؛ اگرچه دشمنان تمام تلاش‌شان را در این راه صرف می‌کنند، اما ما باید بایستیم؛ شعار و آرمان‌های شهدا را دنبال کنیم و این امر میسر نخواهد شد، مگر آحاد مردم در صحنه حضور داشته باشند. در حقیقت حضور شهدا پیام‌آور این نکته است که شهدا زنده هستند و در راهی که شهدا آغازگر آن بودند، ثابت قدم بمانیم و ذره‌ای از این راه کوتاه نیاییم.

وی افزود: یک تصمیم کلی وجود دارد که زمان بندی تشیع شهدا در مقاطعی خاص برگزار شود و در طول سال یکی دو بار بیشتر این مراسم‎ها برگزار نخواهد شد و همین تجمع مردم در حقیقت ملت و کشورمان را بیمه خواهد کرد و موثر خواهد بود.

سردار شیخی در پاسخ به این سوال که آیا این مراسم‌ها تاثیری بر جوانانی که شاهد آن روز‌های دفاع مقدس نبوده‌اند را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: حتما تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: طرح‌هایی که کشور‌های غربی برای ضربه زدن به فرهنگ کشورمان طراحی کرده‌اند به برکت خون شهدا تاکنون خنثی شده است. خوشبختانه حضور جوانانی که چه بسا پس از دهه 70 متولد شده‌اند در این مراسم مایه مباهات و خوشحالی ما است و این موضوع نشان می‌دهد که شهدا قطعا نقش آفرینی بسزایی دارند.

سردار یزدی: مسئولان باید همسو با مردم در مسیر شهدا گام بردارند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد رضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز با حضور در جمع تشییع‌کنندگان ۱۳۵ شهید دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهدا آمده‌اند تا به دشمنان بگویند جوانانی که امروز در کنار پیکر ما هستند، به ما و راه ما اعتقاد دارند.

وی با تاکید بر لزوم ادامه راه شهیدان افزود: مردم افتخار می‌کنند که در راه و مسیر شهدا حرکت کنند.

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

سردار یزدی تصریح کرد: این شهدا امروز با حضور خود به دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی این پیام را می‌دهند که پیکر‌های آنان حتی پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، برای مردم ایران مقدس است و مردم ایران آرمان‌های آنان را سرلوحه کار‌ها و امور خود قرار می‌دهند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه مردم باید راه شهدا را طی کنند، گفت: مردم به شهدا و راه آنان اعتقاد دارند و مسئولان هم باید همسو با مردم برای انجام بهتر کار‌ها راه شهدا را بروند و به شهدا اقتدا کنند.

وزیر بهداشت: پیام شهدا برای مسوولان ایستادگی و مقاومت است

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جمع تشییع‌کنندگان ۱۳۵ شهید دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت اظهار داشت: پیام شهدای گمنام چیزی غیر از ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و دشمن نیست.

وی افزود: چیزی که انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته پیام شهدا بوده است که امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده این راه باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: مسوولان باید توجه داشته باشند از خط شهدا و آرمان‌های آن‌ها جدا نشوند.

سردار عبداللهی: هرکس امنیت ایران را به مخاطره بیاندازد با پاسخ موشکی مواجه می‌شود

سردار سرتیپ پاسدار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در جمع تشییع‌کنندگان پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس با اشاره به عظمت و بزرگی شهدا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه شهدا در دوران دفاع مقدس با جانفشانی، امنیت و اقتدار را به ما هدیه کردند و همانطوری که امروز مشاهده می‌کنید پیکر برخی از این عزیزان پس از 36 سال به میهن اسلامی بازگشته است.

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

وی افزود: تشییع باشکوه امروز بیانگر این است که جوانان ما پیرو راه شهدا هستند و پیام این شهیدان عزیز، مقاومت در برابر دشمن و پیروی از ولایت است.

سردار عبداللهی گفت: افرادی که امروز اینجا هستند در واقع رهروان راه شهدا هستند و ان‌شالله تا آخرین قدم نیز اینچنین خواهند بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس، مبنی بر پیام پاسخ موشکی نیروهای مسلح ایران به دشمنان نظام و انقلاب، گفت: پیام این پاسخ موشکی این است که هر کسی که بخواهد کشور ما را ناامن و یا علیه ملت ما توطئه کند و به امنیت کشورمان توجه نکند، حتماً در زمان لازم ضربه خواهد خورد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان ما اگر یکی بزنند، 10 تا خواهند خورد، افزود: نیروهای مسلح نیز پیرو این سیاست حرکت می‌کنند.

پاسداری از انقلاب و حفظ دین مهمترین پیام شهدا به مردم است

«علی دانش‌پژوه» یکی از حاضرین در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با بیان اینکه پیام شهدا صیانت از دین است، اظهار داشت: فاصله گرفتن از مسیر شهدا نه تنها خیانت به خون آن‌هاست، بلکه نشان دادن چراغ سبزی به دشمنان برای گستاخی‌های بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در دستور کار غربی‌ها قرار گرفته، ایجاد شکاف میان مردم و مسوولان به واسطه فشارهای اقتصادی است؛ چراکه آن‌ها می‌خواهند با تحمیل سختی به ملت، مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

دانش‌پژوه با توجه به اینکه از بدو ظهور انقلاب دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به کشور ما بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، گفت: حضرت امام بعد از شهادت آیت الله مطهری راه را هم به دوستداران انقلاب و هم به بدخواهان نظام نشان دادند، آنجا که فرمودند هرچه از ما بکشید، ما زنده‌تر خواهیم شد؛ لذا اقدامات دشمنان نتوانسته و نمی‌تواند مردم را نسبت به آرمان‌های حضرت امام و انقلاب مایوس کند.

وی همچنین برجام را فاقد دستاورد خواند و گفت: برجام فقط روی کاغذ به عنوان حلال مشکلات کشور، خودنمایی می‌کرد؛ اما در عمل نه تنها گره‌گشا نبود، بلکه ما را در حوزه‌هایی همچون هسته‌ای محدود کرد؛ با تمام بدعهدی‌ها و کارشکنی‌هایی که آمریکا و طرف‌های اروپایی در خصوص برجام داشته‌اند، هنوز هم فرصت جبران مافات وجود دارد.

دانش‌پژوه با اشاره به صلابت و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تصریح کرد: با نگاهی گذرا به خارج از مرزهای کشور و درگیری و جنگ در برخی کشورهای همسایه می‌توانیم به تلاش و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشورمان پی ببریم؛ امنیت امروز ما مرهون شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و ایستادگی و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان است.

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در بصره، اختلاف افکنی میان عراق و ایران را یکی از بزرگترین اهداف دشمنان خواند و گفت: رابطه ما با مردم مسلمان عراق رابطه‌ای خوب است، شاید با تغییر دولت‌ها در این کشور، نگرش و سلایق سیاسی آن‌ها با ما متفاوت شده باشد، اما در اصل دوستی ما با آن‌ها هیچ شبهه‌ای نیست. قطعا در پشت پرده حوادث رخ داده در شهر بصره رد پای آمریکایی‌ها وجود دارد؛ چراکه می‌خواهند با اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی امنیت منطقه را که با وحدت مسلمان به تثبیت رسیده است را از بین ببرند.

چمران: مردم راه شهدا را ادامه می‌دهند

«مهدی چمران» برادر شهید مصطفی چمران و رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم تشییع ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: این پیکر‌هایی که امروز آن‌ها را تشییع می‌کنیم، همان جوانان رشیدی هستند که حدود ۳۰ سال پیش به سوی جبهه بدرقه‌شان کردیم.

وی افزود: خون شهدایی که برای مکتب اسلام و انقلاب ریخته شد، فراموش‌شدنی نیست. ملت امروز با وجود مشغله کاری و مشکلات به استقبال پیکر شهدا آمده‌اند.

چمران خاطرنشان کرد: ممکن است که تهاجم تبلیغاتی دشمنان مشکلاتی را به وجود بیاورد، اما مردم با همان روحیه سابق با حربه‌های دشمنان مقابله و در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مردم گلایه‌های زیادی از بی‌سیاستی، بی‌تدبیری و بی‌تقوایی برخی از مسؤولان دارند، اما هرگز شهدا را تنها نگذاشته‌اند و در هر مراسم تشییعی شرکت کرده‌اند.

چمران عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ۴۰ سال تلاش کردند تا خواب‌های متوهم شب خود را در روز تعبیر کنند، اما نتوانستند و نخواهند توانست.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ملت ما مقاوم هستند و راه شهدا را ادامه می‌دهند.

مردم باز هم برای شهدا سنگ تمام گذاشتند/ باید سیلی دیگری به گوش استکبار بزنیم/ دوری از شهدا زنگ خطر است

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها