توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تشریح شد؛

جزئیات مراسم تشییع و تدفین 9 شهید گمنام در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشییع و تدفین پیکرهای پاک 9 تن از شهدای گمنام در این استان خبر داد و جزئیات مراسم را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۰۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ - 13September 2018
جزئیات مراسم تشییع و تدفین 9 شهید گمنام در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم، میزبان پیکرهای پاک و مطهر 9 شهید گمنام سال های دفاع مقدس هستیم.
 
وی با عنوان اینکه پیکر مطهر این شهدا در 4 شهر استان تشییع و خاکسپاری می شوند، زمان تشییع را دوشنبه 26 شهریورماه اعلام کرد و گفت: این روز که همزمان با هفتم ماه محرم است پیکرهای 9 شهید گمنام در ساری تشییع خواهند شد.
 
این مسئول با اظهار اینکه مراسم تشییع شهدا ساعت 9 صبح دوشنبه از میدان شهدا آغاز می شود، افزود: این برنامه همراه با اجرای مراسم عزاداری حسینی با حضور اقشار مختلف مردم تا امامزاده یحیی (ع) ساری ادامه پیدا خواهد کرد.
 
سردار ملکی با بیان اینکه پیکرهای 7 تن از شهدای گمنام پس از تشییع به شهرهای تنکابن، شیرود، نکا و قائمشهر منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین پیکر 2 شهید گمنام به معراج الشهدای تهران منتقل خواهند شد.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران زمان استقبال از پیکرهای شهدا را یکشنبه 25 شهریورماه اعلام کرد و گفت: شهدا از مسیر فیروزکوه وارد استان شده و پس از استقبال در شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه برای اجرای مراسم عصر وداع به بابل منتقل می شوند.
 
سردار ملکی از برگزاری مراسم عصر وداع با 9 شهید گمنام در حسینیه سپاه ناحیه بابل خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 18 با حضور باشکوه مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.
 
این مسئول همچنین به مراسم تشییع و تدفین شهدا در 4 شهر استان اشاره کرد و گفت: دو شهید 25 و 18 ساله از عملیات‌های ایذایی والفجر هشت و رمضان سه‌شنبه 27 شهریورماه در نکا تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی خاکسپاری خواهند شد.
 
وی افزود: شهرستان تنکابن میزبان 4 شهید گمنام است که دو شهید 21 و 25 ساله از عملیات های کربلای 6 و کربلای 4 سه‌شنبه 27 شهریورماه تشییع و در پارک شهر خاکسپاری می شوند و دو شهید گمنام 24 و 20 ساله از عملیات‌های ایذایی والفجر هشت و کربلای 4 همزمان با تاسوعای حسینی در شهر شیرود تشییع و در پارک شهدای گمنام شهرداری خاکسپاری می‌شوند.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه شهید 18 ساله از عملیات رمضان مهمان مردم عزادار قائمشهر در روز تاسوعای حسینی است، عنوان کرد: پیکر این شهید پس از اجرای مراسم در تجمع بزرگ عزاداران این شهر جهت خاکسپاری به حوزه علمیه محمدیه قائمشهر منتقل می شود.
 
سردار ملکی زمان برگزاری مراسم عصر وداع با شهدای گمنام را در نکا و تنکابن دوشنبه 26 شهریورماه اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم عصر وداع با شهدا در قائمشهر و شیرود سه‌شنبه 27 شهریورماه برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار