بدرقه شهدا تا بهشت- ۱۳/

دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعیان ایران و عراق هستند

مسئول کانون فرهنگی «ثقلین» در غرب تهران گفت: دشمنان سعی دارند با تحریک احساسات شیعیان به اختلاف‌افکنی بین مردم ایران و عراق بپردازند.
کد خبر: ۳۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 13September 2018

دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعیان ایران و عراق هستند«سعید محمدخان» مسئول کانون فرهنگی «ثقلین» در غرب تهران در مراسم تشییع پیکرهای 135 شهید دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در پاسخ به این سوال که امروز پیام شهدا چه می‌تواند باشد، اظهار داشت: زمانه‌ای که ما با مشکلات عدیده‌ای مثل معضلات اجتماعی روبه‌رو هستیم، نیازمند این هستیم که به سراغ شهدا برویم و تشییع شهدا در سطح کشور تا حد زیادی می‌تواند آلودگی‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد را از بین ببرد. مردم باید در این مراسم حضور حداکثری داشته باشند. مسئولین هم باید مدام این نکته را به خود گوشزد کنند که شهدا چگونه خدمت کردند و از سیره و روش آن‌ها برای حل مشکلات کشور بهره بگیرند؛ یعنی کاملاً جهادی مسائل را حل کنند. حضور مردم می‌تواند مسئولینی را که در خواب غفلت هستند، بیدار کند. قطعاً با شهدا بودن برکات زیادی دارد که وحدت و اقتدار ملی از جمله آن‌هاست.

وی درباره رسالت بسیج در اقتصاد مقاومتی هم گفت: رسالت بسیج در همه شئون اجتماعی و غیره تبعیت از ولی فقیه و برآورده کردن انتظارات ایشان است؛ چرا که رهبر انقلاب بیش از هر نهادی از بسیج که نهادی مردمی است انتظار دارد. همه ما به عنوان اعضای بسیج باید قبل از هر اقدامی از تولید ملی استفاده کنیم و با همه توان در مقابل استفاده از کالای قاچاق ایستادگی کنیم. تشکل‌های مردمی و فرهنگی غیر از بسیج هم باید در بین عموم مردم این نکته را درونی کنند که بحث دفاع مقدس تمام نشده حالا این جبهه در جهاد اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده که باید همه ما با هر مرام و مسلکی جهاد کنیم و از شهدا الگو بگیریم.

مسئول کانون فرهنگی «ثقلین» درباره اختلاف افکنی دشمنان بین شیعیان ایران و عراق که در آستانه اربعین شدت بیشتری گرفته است، گفت: دشمنان دو کشور عراق و ایران از اعتقادات مذهبی شیعیان و وحدت‌شان واهمه دارند. بخصوص در اربعین که اوج این اتحاد در عرصه جهانی است. هر چقدر که اربعین شکل جهانی‌تری به خود بگیرد، دشمن بیشتر در موضع ضعف قرار می‌گیرد و در این شرایط دست به توطئه می‌زند. نمونه این دشمنی را این روزها شاهد هستیم که چگونه با تحریک احساسات شیعیان سعی در اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق داشته‌اند. بسیج به عنوان نیروی مردمی که با آحاد ملت در ارتباط است، باید تلاش بیشتری کند تا وحدت شیعیان ایران و عراق مستحکم‌تر شود. ما باید قبل از ایجاد فتنه، آن را شناسایی کنیم و با همه توان فتنه را از سر راه برداریم. بسترسازی مهمترین وظیفه بسیج است. خانواده‌ها نیز باید نوجوانان خود را با بسیج و بسیجی آشنا کنند تا به نتایج مثبتی در آینده برسیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار