توقف کمک اسرائیل به سوری‌ها در جولان اشغالی

ارتش اسرائیل اعلام کرد که به دلیل بازگشت ارتش سوریه به جنوب اراضی کشور خود، تل‌آویو دیگر به سوری‌های ساکن در جولان کمک نمی‌کند.
کد خبر: ۳۰۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 14September 2018

توقف کمک اسرائیل به سوری‌ها در جولان اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از پایان «عملیات حسن جوار» خبر داد که طبق ادعای اسرائیل، هدف از این عملیات «فراهم کردن کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی برای هزاران سوری» در جولان اشغالی بوده است.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این «کمک‌های انسانی» که شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو، چادر، سوخت و لباس می‌شد، به دلیل بازگشت ارتش سوریه به جنوب این کشور پایان یافته است.

ارتش اسرائیل در اوایل اوت، به کار بیمارستان صحرایی که در نزدیکی خط حائل با سوریه در جولان ایجاد کرده بود، پایان داد و علت این امر را اعلام نکرد.

ارتش سوریه در ۲۶ ژوئیه گذشته، شهر القنیطره در نزدیکی بلندی جولان را تحت کنترل خود درآورده و پرچم سوریه را در آنجا برافراشت.

اسرائیل می‌گوید، به طور کلی، در طول پنج سال گذشته، بیش از چهار هزار و 900 غیرنظامی سوری، از جمله هزار و 300 کودک، در بیمارستان‌های اسرائیل تحت درمان قرار گرفتند و حدود هفت هزار سوری دیگر در بیمارستانی صحرایی در نزدیکی خط آتش‌بس در بلندی‌های جولان مداوا شدند.

در حالی که رژیم صهیونیستی از کمک‌های خود به «غیرنظامیان سوری» سخن می‌گوید، اما این رژیم در حقیقت افراد مسلحی را که علیه نظام سوریه می‌جنگیدند، تحت درمان قرار می‌داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها