حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مسوولان کشور الگوی مردم هستند/ برخی امر به معروف و نهی از منکر را مانع برای خود می‌دانند

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: آنقدر برخی‌ها را جسور کرده‌اند که امر معروف را یک مانع برای خودشان می‌دانند؛ در حالی که امر به معروف و نهی از منکر، لطف خدا و دستگیری و بلندکردن یک افتاده است.
کد خبر: ۳۰۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ - 14September 2018

الگوی مردم مسوولین هستند/ برخی امر به معروف و نهی از منکر را مانع برای خود می‌دانندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ شهریور) تهران مسوولیت‌ها را امانات الهی دانست که به مسوولان سپرده می‌شود و اظهار داشت: فردای قیامت از مدیران سوال می‌شود که مدیریتی که به شما داده شد، در راستای منافع شخصی به کار گرفته شد یا به وسیله آن، به مردم خدمت کردید.

وی اهمیت نظارت والدین بر تربیت فرزاندان‌شان را مورد تأکید قرار داد و گفت: والدین باید از معلمان بپرسند که به تربیت فرزندان می‌رسند یا سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام صدیقی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: این موضوع، از بس مطرود شده، آدم رویش نمی‌شود درباره آن حرف بزند. چرا که فقط حرف زده شده است. اگر هم عمل شده باشد، در مورد آدم‌های ضعیف بوده است و آنقدر برخی‌ها را جسور کرده‌اند که امر معروف را یک مانع برای خودشان می‌دانند؛ در حالی که امر به معروف و نهی از منکر، لطف خدا و دستگیری و بلندکردن یک افتاده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است، تصریح کرد: اما چه فایده که گردن‌کلفت‌ها را رها کرده‌ایم و سراغ ضعفا رفتیم. مردم هم که این‌ها را دیده‌اند، فکر می‌کنند امربه معروف و نهی از منکر، شوخی است.

خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی گردن‌کلفت‌های سیاسی و اقتصادی همه جوره می‌توانند چپاول کنند و آدم برود سراغ یک دختر تازه‌کار فریب‌خورده، این که فایده‌ای ندارد. شما باید از بالا شروع کنید و راه امام حسین(ع) را بروید. امام حسین(ع) با مردم کوفه کاری نداشت، بلکه با یزید کار داشت.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا برای براندازی نظام فاسد قیام کار کرد. نمی‌گویم با کوچک‌ترها برخورد نشود و نسبت به آن‌ها حساس نباشیم؛ مؤمن، به خاطر غیرت الهی‌اش نسبت به هر حرامی که واقع می‌شود ناراحت می‌شود؛ امّا با چه کسی باید برخورد کرد و این جان و آبرو را در چه راهی باید مصرف کرد؟ در حفظ هویت که از طریق حکومت‌ها دست به دست می‌شود.

وی با بیان اینکه این حکومت‌ها هستند که جامعه را به رنگ فساد، وابستگی، بی‌عرضگی و عدم اعتماد به نفس در می‌آورند، تصریح کرد: باید با گردن‌کلفت‌ها در افتاد و بر سر آن‌ها فریاد زد؛ بقیه درست می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی عمل مسوولان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم از مسوولان الگو می‌گیرند. اگر آن‌ها با غیرت بودند، جامعه غیرتی است ولی اگر در برابر گناه، احساس مسوولیت نکنند و نسبت به سقوط جوانان کَکشان نگزد، جامعه هم بی‌خیال می‌شود و می‌گوید اگر راست است پس چرا خودشان اقدام نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها