امام جمعه موقت بیرجند:

برای حل مشکلات کشور از جوان انقلابی کمک بگیرید

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» گفت: جوانان انقلابی بودند که غنی‌سازی اورانیوم را انجام دادند و اگر بلد نیستید مشکلات را حل کنید از جوان انقلابی یاد بگیرید.
کد خبر: ۳۰۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ - 14September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: تقوا یعنی روح خودمان را حفظ کنیم و مواظب باشیم آسیب نبینیم.

وی افزود: اعمال و رفتار و گفتار در زندگی اثر می‌گذارد و همه این‌ها فردای قیامت از ما سوال می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تقوا یعنی مراقب باشید گناه نکنیم، بیان داشت: نمی‌شود کسی مراقب اعمال و رفتار خودش نباشد و انتظار داشته باشد که عاقبت به خیر شود.

حجت‌الاسلام نصیرایی متذکر شد: اگر کسی حال عبادت ندارد، حداقل گناه نکند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم بیان داشت: در تاریخ بشر همواره جریان کفر تلاش می‌کرده و می‌کند با استفاده از فرصت‌های موجود جبهه حق را از بین ببرد و خودش بر شؤون بشر حاکم شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در تاریخ اسلام هم همین‌گونه بود، گفت: در همان آغاز حرکت پیامبر، پیامبر مسجد را به عنوان محور فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی قرار داد و جریان کفر و نفاق در برابر اولین حرکت پیامبر، مسجد ضرار را تشکیل دادند.

حجت الاسلام نصیرایی اضافه کرد: همواره این اتفاق در طول تاریخ اسلام و رویارویی دو جبهه حق باطل اتفاق افتاده است.

وی اعلام کرد: همین امروز برای اینکه مسجد را به حاشیه ببرند نمی‌گویند در مسجد را ببندند، بلکه می‌گویند نسبت به مسائل جامعه صحبت نکنید.

هیئت و عزاداری به بالندگی شیعه کمک کرد

امام جمعه موقت بیرجند یکی از مهم‌ترین عناصری که به بالندگی شیعه کمک کرد را عزاداری و هئیت و روضه خوانی دانست و گفت: دشمن چون می‌بیند ظرفیت هیئت و عزاداری و محراب و منبر را، روی این مساله برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: بدلی را برای هیئت طراحی می‌کنند که ظاهراً عزاداری است؛ اما باطن همان چیزی است که صهیونیست‌ها می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه امروز در شبکه ماهواره‌ای از انگلیس، برای محرم و صفر هزينه می‌شود، بیان داشت: عده‌ای امروز دم از حسین و عاشورا می‌زنند اما به اصل و محتوای دین نمی‌پردازند.

هدف اصلی قیام عاشورا رسیدن حکومت به صالحان بود

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: هدف اصلی از قیام عاشورا این بود که مردم مراقب باشند اگر می‌خواهند به سعادت برسند باید حکومت در دست صالحان باشد.

حجت الاسلام نصیرایی اضافه کرد: در مسجد عبادت می‌کنید و اهل حلال و حرام هستید؛ اما اگر مدیریت در دست صالحان نباشد، به حتی تربیت فرزندان در مدارس از مسیر خود خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: فلسفه هیئت این است که اگر کسی در هئیت حضور دارد بداند حق و باطل چیست و وظیفه خودش را در مقابل آن بشناسد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فقط اشک ریختن هدف نیست، گفت: اشک سلاح و وسیله است و حتی شهادت هم هدف نیست.

هیئات حق و باطل را به مردم بشناسانند

حجت الاسلام نصیرایی تاکید کرد: سخنرانان و مداحان و هیئات همه باید کمک کنند حق و باطل را بشناسیم و گرنه همان چیزی می‌شود که دشمن می‌خواهد.

وی ادامه داد: دشمن با مداح و منبر و هیئتی مخالف است که با حق و باطل مخالف باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در این روزها با یک هجمه سنگین و جنگ رسانه ای مواجه هستیم، بیان داشت:  در این هجمه، يک هدف این است که آمریکا را مقتدر نشان دهند و دیگری اینکه نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: مردم دیدند چهل سال است بینی آمریکا در صحنه ای که با نظام اسلامی رو در رو شده اند به خاک مالیده شده است و حتی دشمن با همه عظمت مادی نتوانست در مقابل یک تعداد جوان حزب‌الله در جنوب لبنان بایستند.

وی عنوان کرد: در داخل عده ای ترسو هستند؛ اما همه بدانند انقلاب، بحران های مختلفی را پشت سر گذاشته است و دشمن این آرزو را به گور خواهد برد که بخواهند نظام اسلامی را به زانو در بیاورند.

مذاکره با آمریکا، غلط است و قابل تکرار و تجربه نیست

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسؤلان و دولت مردان شش سال است وقت این مملکت را هدر داده اند برای مذاکره با آمریکا، بیان داشت: این مسیر غلط است و قابل تکرار و تجربه نیست، دولت باید تیم اقتصادی خود را عوض کند و تلاش بکنند به سرعت این وضعیت را اصلاح کنند و همه هم باید به آنها کمک کنند.

حجت الاسلام  نصیرایی گفت: چطور می شود کشوری که فناوری و علم ساخت موشک هایی که 2 هزار کیلومتر برد  دارند را در اختیار دارد اما نمی تواند خودرو بسازد.

وی افزود: موشک را آمریکا و صهیونیست به ما نداده است و این سخت تر از ساخت خودرو نیست، اگر یاد ندارید از دیگران یاد بگیرید تا بتوانید اقتصاد را مدیریت کنید.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: جوانان انقلابی بودند که غنی سازی اورانیوم را انجام دادند و اگر بلد نیستید مشکلات را حل کنید از جوان انقلابی یاد بگیرید.

حجت الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد: همه همت کنند و در صحنه باشند چون هرچه فشارها بیشتر باشد باید همدلی ما بیشتر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها